PDA

Bekijk de volledige versie : Veroordeelde verkrachter maakt cipier zwanger


Sanne Wauters
25th January 2010, 23:40
Veroordeelde verkrachter maakt cipier zwanger

Een veroordeelde verkrachter, die beschouwd wordt als een van de gevaarlijkste seksuele delinquenten in Zweden, wordt binnenkort vader. In de gevangenis bezwangerde hij een vrouwelijke cipier. "Ik hoop dat we een prachtige relatie tegemoet gaan", zegt de aanstaande moeder in de krant Aftonbladet.

Poging tot moord
De 38-jarige crimineel werd in 2001 voor de eerste keer verooordeeld voor de herhaalde verkrachting van een vriendin van zijn toenmalige partner. De aanrandingen waren zo verschrikkelijk dat hij ook werd beschuldigd van poging tot moord. De man kreeg acht jaar cel. In 2006 kwam hij voorwaardelijk vrij. Amper ontslagen uit de gevangenis, verkrachtte hij opnieuw een vrouw. Dat leverde hem een celstraf van vier jaar op.

In de gevangenis kwam het tot een relatie met een vrouwelijke cipier. Dat liefdesgeluk wordt de komende dagen bezegeld met de geboorte van een kind. De verkrachter komt ten vroegste in 2013 vrij.

Schering en inslag

Naar verluidt hadden de twee ettelijke malen seks in de gevangenis alvorens hun affaire aan het licht kwam. Intieme relaties blijken bovendien geen uitzondering in de afdeling van seksuele misdadigers in de bewuste gevangenis in het centrum van Zweden. (eb)

Bron: Het laatste nieuws
Datum: 25 januari 2010

Mening:
Het verrast me dat een vrouwelijke cipier zwanger raakt van een gevangene. Wat me het meest verbaasde is het feit dat de gevangene vastzit voor verkrachtingen. Hoe kan je nu een relatie aangaan met iemand die veroordeeld is wegens verkrachtingen en poging tot moord. Ik zou toch een zeker afkeer ontwikkelen tegen deze persoon. En ik zou me ook vies voelen om met deze persoon seks te hebben.

En wat gaat de vrouw tegen haar kind zeggen als er plots na 2à 3 jaar een vader voor zijn/haar neus staat?
Of gaat de vrouw met haar kind op bezoek bij papa die in de gevangenis zit?
Ik stel me een heleboel vragen bij deze gebeurtenis. Dit kind zal met de vinger gewezen worden en aanzien worden als de zoon/dochter van een verkrachter.

valerie caers
26th January 2010, 11:56
Hoe is dit in godsnaam mogelijk! Wie wordt er nu verliefd op een crimineel die vrouwen brutaal verkracht? De man heeft totaal geen respect voor vrouw en een heel groot probleem op seksueel vlak! Is dit de manier van de zweedse cipiers om de gevangen onder controle te houden? Hen geven wat ze willen?
Ik vind het raar dat de vrouw toekomst ziet in de relatie met de gevangene. Is ze niet bang dat hij hervalt, zoals de vorige keren, en dit terug aan iemand aandoet? Wil zij zo een kind op de wereld zetten wetende dat de vader van het kind tot zoiets in staat is? Ik denk dat de vrouw toch wel eens grondig mag nadenken over deze kwestie!=> Welke toekomst is er voor haar kind weggelegd?

liesel.vertommen
27th January 2010, 16:57
Ik heb dit bericht toch enkele keren moeten lezen voor ik kon geloven wat er stond. Ik ga de woorden van Valerie herhalen: hoe is het mogelijk!
Ik snap niet wat die vrouwelijke cipier bezielde om een affaire te beginnen met een dergelijk iemand. En dan ook nog eens een kind verwachten, dat gaat er bij mij dus echt niet in. Volgens het artikel komt de man ten vroegste vrij in 2013, met andere woorden : het kindje zal lang moeten wachten vooralleer het zijn/haar vader kan zien.
En wat zal er gebeuren wanneer de vader vrijkomt? Het is niet gezegd dat hij zal stoppen met zijn misdaden.
Ik hoop dat de vrouw vlug zal inzien dat ze verkeerd bezig is.

Evelien Snels
28th January 2010, 10:20
Desondanks het feit dat dit een verschrikkelijke wantoestand is zoals Liesel en Valerie al hebben benadrukt moest ik toch even luidop lachen bij het lezen van dit artikel. Met name bij de uitspraak van de vrouwelijke cipier: "Ik hoop dat we een prachtige relatie tegemoetgaan." kon ik mijn lach niet inhouden. Hoe kan zij nu "hopen" op een goede relatie met een verkrachter? Die man heeft een psychologische stoornis die niet te genezen is met een paar jaar cel én de aanradingen waren zo verschrikkelijk dat er een vrouw bijna is gestorven, wie wil er nu met zo iemand een kind grootbrengen. Bovendien is het quasi onmogelijk om hem mee te nemen op een avondje uit met de vriendinnen want er dreigt constant het gevaar dat hij een van je vriendinnen aanrandt, dus goed in de groep zal hij alvast niet liggen. De vrouw lijkt me echt naïef en ik hoop dat ze snel tot inkeer komt zodat het kind kans heeft op een min of meer normale toekomst. Ik vind het trouwens ook bizar dat er licht wordt gegaan over het feit dat dit blijkbaar schering en inslag is in gevangenissen waar verkrachters zitten. Ik vraag me af hoe het dan zit met de controle?