nick.vanpeer
14th December 2009, 17:06
Antwerpse parkeerboetes gaan naar mobiliteitsmaatregelen
bron: DM Online
In 2010 belanden de verkeersretributies in de stad Antwerpen in een speciaal opgericht parkeerfonds. Dat zal het geld in verschillende mobiliteitsmaatregelen investeren. Dat maakte schepen van Stadsontwikkeling, Sport en Diamant Ludo Van Campenhout (Open Vld) bekend tijdens een vooruitblik op de belangrijkste uitdagingen voor 2010.
Antwerpen zet ook heel wat opgestarte projecten voort. Van Campenhout verwacht in 2010 een definitieve oplevering van het ontwerp voor het Operaplein en hoopt dat de Vlaamse regering eerder gemaakte beloftes rond het plein en de tweede fase van de Leien nakomt.
Stadiondossier
Op sportgebied is Van Campenhout tevreden dat de Vlaamse regering het Antwerpse stadiondossier heeft weerhouden. "We staan enorm ver, hebben als enige stad in Vlaanderen kapitaal voorzien en een locatie die op een jaar tijd vergunbaar is." Ondanks de eigen stadionplannen van eersteklasser Germinal Beerschot herhaalt Van Campenhout de missie van de stad om één stadion te bouwen voor Germinal Beerschot én tweedeklasser Antwerp.
Van Campenhout gaat ook nadenken over de mobiliteit op de plaats van het nieuwe stadion en de herbestemming van de gronden van het Olympisch Stadion en het Bosuilstadion.
Tot slot liet Van Campenhout weten dat de Antwerpse diamant haar wonden likt na de crisis. Tegelijkertijd heeft de sector wel zijn internationale positie als marktleider versterkt. In januari presenteert Van Campenhout zijn masterplan. Dat steunt op vier pijlers: ruimtelijke omgeving, toerisme, strategische planning van het Antwerp World Diamond Centre (AWDC) en werk en economie. (belga/sps)
_________________
Ik vind het een goed initiatief vanuit de politiek om boetes die worden betaald tegen overtredingen, in te zamelen in een grote "boetecollectebus" als het ware en dat fonds dan ook te gebruiken ter verbetering van huidige knelsituaties (en dat het niet wordt verkwanselt aan andere nutteloze zaken).
bron: DM Online
In 2010 belanden de verkeersretributies in de stad Antwerpen in een speciaal opgericht parkeerfonds. Dat zal het geld in verschillende mobiliteitsmaatregelen investeren. Dat maakte schepen van Stadsontwikkeling, Sport en Diamant Ludo Van Campenhout (Open Vld) bekend tijdens een vooruitblik op de belangrijkste uitdagingen voor 2010.
Antwerpen zet ook heel wat opgestarte projecten voort. Van Campenhout verwacht in 2010 een definitieve oplevering van het ontwerp voor het Operaplein en hoopt dat de Vlaamse regering eerder gemaakte beloftes rond het plein en de tweede fase van de Leien nakomt.
Stadiondossier
Op sportgebied is Van Campenhout tevreden dat de Vlaamse regering het Antwerpse stadiondossier heeft weerhouden. "We staan enorm ver, hebben als enige stad in Vlaanderen kapitaal voorzien en een locatie die op een jaar tijd vergunbaar is." Ondanks de eigen stadionplannen van eersteklasser Germinal Beerschot herhaalt Van Campenhout de missie van de stad om één stadion te bouwen voor Germinal Beerschot én tweedeklasser Antwerp.
Van Campenhout gaat ook nadenken over de mobiliteit op de plaats van het nieuwe stadion en de herbestemming van de gronden van het Olympisch Stadion en het Bosuilstadion.
Tot slot liet Van Campenhout weten dat de Antwerpse diamant haar wonden likt na de crisis. Tegelijkertijd heeft de sector wel zijn internationale positie als marktleider versterkt. In januari presenteert Van Campenhout zijn masterplan. Dat steunt op vier pijlers: ruimtelijke omgeving, toerisme, strategische planning van het Antwerp World Diamond Centre (AWDC) en werk en economie. (belga/sps)
_________________
Ik vind het een goed initiatief vanuit de politiek om boetes die worden betaald tegen overtredingen, in te zamelen in een grote "boetecollectebus" als het ware en dat fonds dan ook te gebruiken ter verbetering van huidige knelsituaties (en dat het niet wordt verkwanselt aan andere nutteloze zaken).