PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuwe dienstregeling NMBS vandaag van kracht


Stef.Van.Bauwel
13th December 2009, 09:06
Nieuwe dienstregeling NMBS vandaag van kracht

Vanaf vandaag rijden de treinen van de NMBS volgens een nieuwe dienstregeling. De jaarlijkse aanpassing van de rijschema's zou dit keer een positieve impact hebben voor 24.700 van de 375.000 treinreizigers en negatieve gevolgen voor ruim 4.000 personen.

Vanaf vandaag bedient de NMBS bijvoorbeeld de nieuwe stopplaatsen Brussel-West en Simonis. In het kader van het Gewestelijk Expresnet (GEN) rond Brussel, wordt de dienstverlening tussen Dendermonde en Brussel uitgebreid en verhoogt de frequentie tussen Ottignies en Leuven.

Er komt ook een nieuwe rechtstreekse verbinding tussen Doornik en Kortrijk. De bediening van de Noorderkempen wordt uitgebreid. Voorts zal Waregem beter worden bediend, wordt het aanbod tussen België en Luxemburg uitgebreid en komt er een bijkomende verbinding tussen Antwerpen en Brussel in het weekend.

De NMBS schaft ook een twintigtal minder gebruikte treinen af. De voorbije week werd onder meer actie gevoerd voor het behoud van de treinverbinding Aarschot-Leuven-Schaarbeek. Honderden treinreizigers zien door de aanpassingen aan die verbinding hun reistijd verdubbelen.

De Bond van Trein-, Tram- en Busgebruikers (TreinTramBus) vindt dat de weekenddienst, 'een oud zeer', ook mager blijft in de nieuwe dienstregeling.

Bron: www.standaard.be, 13 december 2009

Mening: Ik ben zelf geen treinreiziger maar ik denk dat dit inderdaad voor heel veel mensen een negatief effect heeft. En ik het is zeer dom om de dienstregeling te wijzigen tijdens het schooljaar. Hadden ze dit voor het begin van het schooljaar gedaan hadden veel meer mensen dit niet zo erg gevonden omdat het zo is, maar nu moeten veel mensen nog vroeger vertrekken dan ze nu gewoon zijn. Ik vind dat er weinig rekening word gehouden met de gewone mens in deze zaken. Veel geluk treinreizigers!