PDA

Bekijk de volledige versie : Antwerpen centraal valt opnieuw in de prijzen


elien.leys
9th December 2009, 21:06
Antwerpen centraal valt opnieuw in de prijzen

Het station Antwerpen Centraal heeft een prijs gekregen van het Franse vaktijdschrift Ville, Rail & Transports. Het vernieuwde Centraal Station en de nieuwe ingang aan het Kievitplein vielen erg in de smaak.


"Nadat Newsweek onze spoorwegkathedraal begin dit jaar uitriep tot vierde mooiste ter wereld, vallen we opnieuw in de prijzen", reageerde een trotse schepen Ludo Van Campenhout (Open Vld).

Hij mocht de prijs dinsdagavond in ontvangst nemen in Parijs uit handen van de Franse staatssecretaris voor Transport Dominique Bussereau.

Extra's
Het Antwerpse Centraal Station kreeg de hoofdprijs in de categorie 'Le Palmarès des mobilités' en scoorde beter dan bijvoorbeeld Stockholm en Kent.

"Deze mobiliteitsprijs is een pluim voor onze stadsontwikkeling, want het waren de extra's in de stationsomgeving die de jury overtuigden. Zo viel vooral de nieuwe parking voor auto's en fietsen onder het Kievitplein in de smaak, evenals het winkelcentrum dat het station met de Pelikaanstraat en de rest van de buurt verbindt", aldus Van Campenhout.

Het Centraal Station is ondertussen 104 jaar oud. Midden jaren tachtig werd het nog bedreigd met afbraak.


Bron: http://www.gva.be/antwerpen/antwerpen/antwerpen-centraal-valt-opnieuw-in-de-prijzen.aspx
Datum: 3 december 2009

Het openbaar vervoer staat de laatste tijd nogal vaak in een slecht daglicht. Het is vaak de oorzaak van filles en veel stress. Deze zeer positieve berichtgeving vond ik dan ook zeker de moeite waard om te vermelden. Het vele filleleed en de stress hebben positieve dingen opgeleverd. Ons centraal station behoort tot een van de mooisten ter wereld. En dat is iets waar we zeker trots op mogen zijn! Wie het station al eens bezocht heeft kan dit zeker beamen. Het is indrukwekkend en heel mooi, een zoveelste Belgische trots.

elien.leys
9th December 2009, 21:39
Er is een klein foutje geslopen in mijn voorgaande post. De datum moet 9 in plaats van 3 december zijn. Mijn excuses hiervoor.