PDA

Bekijk de volledige versie : Doodverklaard meisje (16) levend teruggevonden


hanne.woestenborghs
8th December 2009, 17:11
De Antwerpse politie heeft Lesley Van den Broeck levend teruggevonden. Eerder had een politiewoordvoerder verklaard dat het 16-jarige meisje dood was aangetroffen in een dok in Merksem. Pijnlijk, want in het politiebericht werd de bal compleet misgeslagen. Het lichaam dat een schipper zondagavond zag drijven, was dat van een 47-jarige dame, die zelf uit het leven was gestapt.

Doodverklaard
Vrienden en familie van Lesley Van den Broeck lazen het bewuste nieuws gisteren in de krant. De mama van het sinds vorige week maandag verdwenen meisje stortte in, terwijl de tante een epilepsieaanval kreeg. De familie vermoedde dat Lesley bij haar vriend in Stabroek zou verblijven. Die jongen was plots verdwenen, waardoor er werd gedacht dat hij iets met de verdwijning te maken had.

Excuses politie
Donderdag had Lesley nog een bericht gestuurd naar haar mama om te zeggen dat alles goed ging met haar. Sindsdien gaf ze geen teken van leven meer en ontbrak elk spoor. De familie zette een affichecampagne op het getouw, wat waarschijnlijk heeft geleid tot haar vondst. De politie bood intussen haar verontschuldigingen aan.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/921/Kanaal-Nieuws/article/detail/1039095/2009/12/08/Doodverklaard-meisje-16-levend-teruggevonden.dhtml

Mening: Dit moet vreselijk zijn voor de ouders. Om te horen te krijgen dat je dochter dood is, en achteraf hoort dat ze eigenlijk nog leeft. Het verschil tussen een 16 jarig meisje en een vrouw van 47 moet toch wel te zien zijn volens mij. Ik vind dit een hele grote fout van de politie en dit kan niet. Familie en vrienden ongerust maken voor geen reden. Dat is zeker geen leuk nieuws en van zo'n dingen moeten ze zeker zijn voor ze het aan iedereen vertellen.

Jolien Willems
8th December 2009, 19:44
Stel je voor dat de familie heel de begrafenis al geregeld hadden, wat heel waarschijnlijk zou kunnen zijn...
Plots blijkt hun dochter toch nog te leven...
Dit moet een enorme schok zijn.

Ik begrijp ook niet dat ze het verschil niet zien tussen een 16-jarig meisje en een vrouw van in de 40.

De politie is volgens mij meer verschuldigd dan excuses, al eens aan een schadevergoeding - voor emotionele schade- gedacht voor de familie, specifiek voor de ouders??

Coleta
8th December 2009, 20:22
De ouders van dit 16-jarige meisje moeten echt wel heel hard geschrokken zijn! twee keer! Eerst krijgen ze te horen dat hun dochter dood is... daarna dat ze toch nog in leven is.
Ik begrijp ook wel niet goed hoe men zich zo hard heeft kunnen vergissen. Waar is het fout gelopen? Is het misschien fout gegaan toen de informatie werd doorgegeven aan een woordvoerder? Het is wel een feit dat dit een enorme fout is die de familie van het meisje extra leed heeft bezorgd. Ik hoop dat ze dit snel te boven komen en het een beetje positief inzien door er steeds aan te denken dat het 16-jarige meisje toch nog leeft. Ik mag er niet aan denken dat dit mijn familie of mezelf zou overkomen... Ook hoop ik voor het meisje dat haar ouders nu niet extra bezorgd door het leven zullen gaan en op die manier haar vrijheid belemmeren.

SilkeDeRoover
8th December 2009, 21:03
Toen ik dit in de krant las kreeg ik kippevel! Dit was echt afschuwelijk als je zoiets thuiskrijgt. Ook de omringde familie die dat op tv te zien krijgen. Echt iets wat absoluut niet kan. Men mag nooit snel een dood vrijgeven en toch is dit gebeurt. Ik snap echt niet dat dit gebeurt is! Oke vergissen is menselijk maar in deze situatie kan dat echt niet! Het verschil tussen een meisje van 16 en een volwassen vrouw van 40 is toch duidelijk merkbaar! Deze situatie zal als een litteken gedragen worden voor heel de familie, hun hele leven lang!

Jelle.Adriaensen
8th December 2009, 22:08
Dit is echt verschrikkelijk voor de ouders van dat meisje. Ik heb dit zelf onlangs nog meegemaakt, een vriend van mij heeft een ongeluk gehad in augustus en lag drie maanden in coma. Op een dag werd er in het dorp waarvan hij afkomstig is gezegd dat hij gestorven was, maar dat was helemaal niet zo en deze situatie is gelijkaardig. Ik hoop dat ik zoiets nooit moet meemaken want dat neem je voor heel je leven mee!

jessica.mink
9th December 2009, 19:22
Voor de ouders van het meisje moet het verschrikkelijk zijn geweest om te horen te krijgen dat hun dochter dood was. De politie had het verschil toch moeten zien tussen de 2 vrouwen. Natuurlijk wel jammer voor de familie van de 47 jarige vrouw. Maar de ouders van het jonge meisje zullen nu wel blij zijn dat ze hun dochter terug hebben.