PDA

Bekijk de volledige versie : Google lanceert zoeken met foto vanop smartphones


Lisa.Ceulemans
8th December 2009, 12:43
Google lanceert zoeken met foto vanop smartphones

Fotootje schieten met de telefoon en hop, Google geeft je relevante informatie. Het kan binnenkort met een nieuwe dienst van Google, Goggles gedoopt.


Foto's van pakweg monumenten, boeken, attracties, logo's en streepjescodes zullen goed worden herkend. Maar minder goed gaat het met dieren, auto's of - om evidente privacyredenen - mensen.

De nieuwe dienst Goggles is bedoeld voor smartphones met een camera. In eerste instantie zullen enkel telefoons die draaien op het besturingssyteem Android toegang krijgen tot Goggles.

Bron: www.gva.be
Datum: 08/12/2009

Mijn mening:

Ik vind dit een leuke en nuttige uitvinding. Vaak wanneer mensen op reis gaan, willen ze informatie over bezienswaardigheden, maar spreekt de gids ter plaatste enkel Frans, Engels of Duits. Veel makkelijker is het dus als we de relevante informatie gewoon in onze eigen taal op onze smartphone kunnen aflezen. Het is volgens mij ook logisch dat de smartphone moeilijker informatie kan geven over mensen en dieren. Dit toestel houdt dus wel degelijk rekening met de privacy. Een minpuntje vind ik wel dat enkel telefoons die werken op het besturingssysteem Android toegang kunnen krijgen tot Goggles. Maar als de wetenschap er al in slaagt om zo’n vernuftig programma op de markt te brengen, zal het ook niet lang duren voor het op meerdere besturingssystemen kan functioneren.

Eva Thijs
8th December 2009, 13:12
Ik vind dit wel een leuk idee, maar ik denk dat er wel problemen van kunnen komen. Dit programma houdt wel rekening met de privacy van de mensen, maar ik denk dat er wel iemand zal zijn die hier toch misbruik van zal nemen. Ik denk dat dit in de toekomst voor een nieuw soort van cyberpesten kan zorgen.

Willem Van den Eynde
8th December 2009, 13:36
Dit systeem is echter al een beetje achterhaald... Het bestaat weliswaar al enkele jaren. Nokia introduceerde het gebruik van foto-herkenning (bv streepjescode enz) op de N96. Het systeem wist echter niet bekend te worden bij het grote publiek...
Google probeert nu, zoals gewoonlijk, te genieten van het werk van ander (Facebook, Double Click, Youtube, ...). Google koopt alle hypes op en legt ze soms in eigen voordeel aan banden. Het voordeel is echter dat zij het geld hebben om sommige hypes uit te diepen en te verbeteren (Google Maps bv). Het Android besturingsprogramma met de speciale interface was tot op heden echter geen groot succes in België. Misschien dat deze "nieuwe" functie daar verandering in brengt? Al zal men dan minimum 5mp camera's moeten hebben voor ze dingen vanop afstand kunnen herkennen. Goede software is dan ook vereist en tot nog toe is enkel Nokia en Sony Ericson daar in geslaagd (Nokia N96/97, sony ericson cybershot).
[QUOTE=Lisa.Ceulemans]Google lanceert zoeken met foto vanop smartphones

Fotootje schieten met de telefoon en hop, Google geeft je relevante informatie. Het kan binnenkort met een nieuwe dienst van Google, Goggles gedoopt.


Foto's van pakweg monumenten, boeken, attracties, logo's en streepjescodes zullen goed worden herkend. Maar minder goed gaat het met dieren, auto's of - om evidente privacyredenen - mensen.

De nieuwe dienst Goggles is bedoeld voor smartphones met een camera. In eerste instantie zullen enkel telefoons die draaien op het besturingssyteem Android toegang krijgen tot Goggles.

Bron: www.gva.be
Datum: 08/12/2009

Mijn mening:

Ik vind dit een leuke en nuttige uitvinding. Vaak wanneer mensen op reis gaan, willen ze informatie over bezienswaardigheden, maar spreekt de gids ter plaatste enkel Frans, Engels of Duits. Veel makkelijker is het dus als we de relevante informatie gewoon in onze eigen taal op onze smartphone kunnen aflezen. Het is volgens mij ook logisch dat de smartphone moeilijker informatie kan geven over mensen en dieren. Dit toestel houdt dus wel degelijk rekening met de privacy. Een minpuntje vind ik wel dat enkel telefoons die werken op het besturingssysteem Android toegang kunnen krijgen tot Goggles. Maar als de wetenschap er al in slaagt om zo’n vernuftig programma op de markt te brengen, zal het ook niet lang duren voor het op meerdere besturingssystemen kan functioneren.[/QUOTE]