PDA

Bekijk de volledige versie : Eerst sucesvolle test met vliegtuig op zonne-energie.


Esther Horemans
5th December 2009, 09:52
In Zwitserland is donderdag een vliegtuigje dat drijft op zonne-energie succesvol opgestegen. Het vliegtuigje, Solar Impulse, kwam een meter van de grond en maakte een vlucht van 350 meter.


Bertrand Piccard, de zoon van oceanograaf Jacques Piccard en kleinzoon van Auguste Piccard, meldde het nieuws van de vlucht met grote trots.

Piccard heeft de smaak te pakken na de succesvolle test. De avonturier heeft de ambitie om samen met co-piloot André Borschberg in 2012 de wereld rond de wereld te vliegen met een vliegtuig dat voortgedreven wordt op zonne-energie. In 2010 staat al een eerste echte vlucht gepland van 36 uur lang.

De Solar Impulse moet dan ook een vliegtuig worden dat dankzij de zonnepanelen dag en nacht zal moeten kunnen vliegen. Het gaat om een vederlicht zweefvliegtuigje met weliswaar enorme vleugels.


BRON: www.gva.be
Eigen mening:
Naar mijn mening is dit wel goed nieuws, zowel voor de mens als voor het milieu. Dit zou wel eens dé toekomst kunnen zijn! Ik hoop ook dat mensen meer en meer initiatieven gaan nemen om misschien wel duurdere maar milieuvriendlijker items te vervaardigen, dit vraagt misschien wel meer werk maar naar mijn mening is het milieu dit wel waard.