PDA

Bekijk de volledige versie : Politie bevrijdt 107 slaven in Mexicaanse hoofdstad


Griet.Borgmans
4th December 2009, 10:45
[SIZE=4]Politie bevrijdt 107 slaven in Mexicaanse hoofdstad[/SIZE]

08:43 In Mexico-stad werden donderdag 107 mensen bevrijd die als slaven werkten in een fabriek, die verborgen was in een drugsafkickcentrum.


Het gaat om etnische Mexicanen. Zij moesten gedwongen zestien uur per dag werken, met weinig of geen pauzes. Als beloning kregen ze enkel bedorven voedsel.

De slaven werden ingezet bij de productie van tassen en riemen. De fabriek, 'The Chosen by God' genaamd, blijkt al acht jaar te bestaan.

bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid884329/politie-bevrijdt-107-slaven-in-mexicaanse-hoofdstad.aspx

Mijn mening: Ik koos dit artikel omdat wij ook kennis moeten hebben van de mensenrechten. Niet enkel hier in België maar ook de rechten van de mens in andere landen. Of hoe die overtreden worden!

Ik vind het schandalig dat de 107 mensen daar konden werken! Als ze 16 uur moeten werken en bijna geen pauzes kregen. Wanneer ze dan de dag overleefden kregen ze bedorven eten. Waarom heeft niemand hier tegen geprotesteerd? Al een geluk dat de politie daar is binnengevallen.

'The Chosen by God' is wel vrij grof. Waren die 107 mensen gekozen door God om daar in erbarmelijke omstandigheden te werken? Ik hoop dat de mensen, die deze 107 Mexicanen hebben laten werken, goed gestraft zullen worden. Ik vind dat dit echt niet kan. Als ze dan toch een fabriek oprichten, verborgen in een afkickcentrum, dat ze zich dan op zijn minst aan de rechten van de mens houden!