PDA

Bekijk de volledige versie : Pete Doherty biedt excuses aan voor zingen nazivolkslied


vincent.van.dyck
1st December 2009, 19:39
Pete Doherty heeft het schaamrood op de wangen. De Britse rocker heeft in Duitsland voor de nodige commotie gezorgd door het ’verboden’ en zeer gehate nazilied "Deutschland, Deutschland über alles" te zingen. Doherty heeft daarom zijn verontschuldigen aangeboden aan de geschokte Duitsers.

De zangere realiseerde zich niet dat de strofe ’Deutschland, Deutschland über alles’, de eerste in het ’Deutschlandlied’, taboe is sinds de val van het Derde Rijk. Zo verzekerde de woordvoerder van de Britse muzikant aan de organisatoren van het rockfestival van München, waar Doherty zaterdag de boel op stelten zette.

De zanger van de groep Babyshambles, bekend om zijn dolle fratsen en druguitspattingen, werd er uitgejouwd door het misnoegde publiek, maar bleef doorzingen tot een van de organisatoren hem vriendelijk verzocht het podium te verlaten.

"Pete was niet op de hoogte van de controverse rond de hymne en biedt daarom zijn excuses aan", alsnog de woordvoerder van de ster.

De strofe die Doherty op de Duitsers losliet is niet officieel verboden in het land, maar wordt niet meer gezongen sinds de Tweede Wereldoorlog.

bron: www.nieuwsblad.be

mijn mening:
Dit is pas ruzie zoeken. Er zijn dingen die toch algemene kennis moeten zijn in associatie met "nooit proberen". In Duitsland het nazivolkslied gaan zingen. Moet je goed zot voor zijn volgens mij. Goed zat ook of onder invloed ofzo. Het is wel goed dat ze die man van het podium hebben gehaald want anders hadden er zeker nog ongelukken gebeurd met de band. Zoiets zou vermeden moeten worden en zou allereerst nooit mogen gebeuren. Hoe iemand het in zijn hoofd haalt om zo'n stunt uit te halen weet ik niet. Het is gewoon geweldig zot en onverantwoord!

bomoris
1st December 2009, 20:09
Ik denk dat de Pete het niet eens doorhad dat hij dat lied aan het zingen was.
kan zijn dat hij wat aan de drugs had gezeten net voor het optreden, kan ook iets anders zijn.

Maar naar mijn mening zing je zoiets niet als je weet waarom het niet meer gezongen wordt.

bob.van.leemput
3rd December 2009, 13:32
Dat is niet meer als juist! Dit was een donkere en slechte periode uit de geschiedenis van de mensheid, en we willen er zeker niet aan herrinerd worden als we naar een optreden gaan van een rockster! Excuses zijn hier op hun plaats!

annelies.peelaers
3rd December 2009, 20:00
Uiteindelijk spreken we hier nog wel over Pete Doherty. Persoonlijk vind ik hem een heel goede artiest. Ik ben wel groot fan van Babyshambles en zijn solo album vind ik ook top. Maar voor de rest is er natuurlijk niet veel aan. Iedereen kent hem wel van zijn drugs - en drankproblemen. Ik denk dat de meeste mensen hem zelfs eerder kennen van zijn problemen dan van zijn muziek. Maar goed, wat zijn grote blunder nu betreft: dit gaat wel heel ver. Elke artiest snuift nog wel zijn lijntje voor hij op het podium kruipt, dit weet iedereen. Maar elke artiest weet nog wel wat hij doet en gaat geen naziliederen zingen. Hij mag nog blij zijn dat ze hem op een rustige manier van het podium hebben gehaald. Het had zeker anders kunnen aflopen. Best dat hij zijn excuses aanbied! Maar ik heb wel het gevoel dat ze het hem wel zullen 'vergeven'. Niet omdat het 'allemaal niet zo erg was'. Maar dan wel omdat het Pete Doherty was, en 'dit zijn we wel van hem gewoon'.

vincent.van.dyck
5th December 2009, 17:30
[QUOTE=annelies.peelaers]Uiteindelijk spreken we hier nog wel over Pete Doherty. Persoonlijk vind ik hem een heel goede artiest. Ik ben wel groot fan van Babyshambles en zijn solo album vind ik ook top. Maar voor de rest is er natuurlijk niet veel aan. Iedereen kent hem wel van zijn drugs - en drankproblemen. Ik denk dat de meeste mensen hem zelfs eerder kennen van zijn problemen dan van zijn muziek. Maar goed, wat zijn grote blunder nu betreft: dit gaat wel heel ver. Elke artiest snuift nog wel zijn lijntje voor hij op het podium kruipt, dit weet iedereen. Maar elke artiest weet nog wel wat hij doet en gaat geen naziliederen zingen. Hij mag nog blij zijn dat ze hem op een rustige manier van het podium hebben gehaald. Het had zeker anders kunnen aflopen. Best dat hij zijn excuses aanbied! Maar ik heb wel het gevoel dat ze het hem wel zullen 'vergeven'. Niet omdat het 'allemaal niet zo erg was'. Maar dan wel omdat het Pete Doherty was, en 'dit zijn we wel van hem gewoon'.[/QUOTE]

We mogen hier niet veralgemenen naar alle artiesten die snuiven. Ik ben persoonlijk ook al een paar jaar artiest maar het enige dat ik drink voor een optreden is een pintje of 2. Dat is de grens. Het gaat er gewoon glad over met sommige artiesten. Het zit nog altijd in de mens om drugs te snuiven niet in de vorm van artiest. Het is vrij dom om te snuiven voor een optreden denk ik en vooral Pete Doherty heeft hier problemen mee! Pete moet eens een keer beseffen dat sommige dingen kunnen en sommige dingen niet. Ze vergeven hem nu deels omdat hij Pete Doherty is maar dat heeft er geen jota mee te maken. Het is een mens die het nazilied zong en misschien onder invloed was. Maar die mens was nu toevallig Pete Doherty en dat maakt het allemaal maar een beetje minder erg. Dat onderdeel vind ik best wel lomp.