PDA

Bekijk de volledige versie : Bob-campagne van Schouppe onhaalbaar


yannick.michiels
1st December 2009, 09:30
Bob-campagne van Schouppe onhaalbaar

De plannen van staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe om tijdens de Bob-campagne 180.000 chauffeurs te laten blazen, zijn onrealistisch. "Door een gebrek aan manschappen en middelen kunnen we onmogelijk nog meer controleren dan andere jaren", aldus politievakbond VSOA.

Administratie
"Er zal maximaal gecontroleerd worden. Maar 180.000 effectieve controles is gewoon niet haalbaar. Het zullen er flink wat minder zijn", zegt ondervoorzitter Alain Ysebaert. "Het laten blazen op zich is niet het meeste werk, maar wel de administratie die erbij komt", zegt een politiecommissaris.

Onderbemand
"Door besparingsmaatregelen zijn veel korpsen onderbemand. Bovendien wil de staatssecretaris dat er zo weinig mogelijk overuren worden gepresteerd. We kunnen het gewone politiewerk toch niet laten liggen voor de Bob-campagne,", aldus nog Ysebaert.

Bron: www.hln.be

Mening:
Dat dit een onrealistisch cijfer was (aantal geplande controles) was te denken. Schouppe hecht de laatste tijd alleen maar belang aan flits- en alcoholcontroles. Ik ben daar helemaal niet tegen, maar is het eerste nut van de politie niet gewoon voor veiligheid zorgen. Dit gebeurt volgens mij nog altijd op een andere manier. Ik vraag me af hoe lang het gaat duren voordat er stakingen gaan plaats vinden, wegens men overuren niet kan (wilt) betalen.