PDA

Bekijk de volledige versie : Bedrijf maakt parfum uit DNA van Michael Jackson


Anne Van den Bosch
29th November 2009, 17:33
Bedrijf maakt parfum uit DNA van Michael Jackson
Het Amerikaanse bedrijf 'My DNA Fragrance' beweert een geur te hebben gecreëerd uit een DNA-staal van het haar van de overleden zanger Michael Jackson.

Verschillende celebs
Het bedrijf werkte samen met John Reznikoff, hij heeft de grootste collectie van bekende haarlokken in zijn bezit. "DNA kan gehaald worden uit haarstalen, zelfs zonder dat de follikel in takt werd gehouden. We gebruiken de genetische code om het parfum te genereren. Als je dan die van Michael Jackson draagt, is dat een unieke geur voor hem", aldus voorzitter van het bedrijf Carlton Enoch.

Verschillende celebs
My DNA Fragrance analyseerde deze gigantische haarcollectie van bekende personen en is momenteel bezig met de ontwikkeling van exclusieve parfums van verschillende celebs. "Naast een geur van Michael Jackson, hebben ook Elvis Presley, Marilyn Monroe en Napoleon een eigen parfum", aldus het bedrijf. "Het best verkopende product komt van Elvis, maar Michael doet het ook niet slecht. Het is een sterke geur. We gebruiken geen alcohol maar aloe vera, wat niet verdampt. Je blijft dus een hele dag lekker ruiken en het is goed voor de huid." (ep)

Bron: www.hln.be
29/11/09 14u27

Deze titel sprak me aan om het artikel volledig te lezen.
Niet te doen, waar men zich mee bezig houdt! Er zijn toch zoveel andere zaken die belangrijker zijn dan dit?
Toch is het merkwaardig wat men tegenwoordig allemaal kan. Wie had ooit gedacht dat het mogelijk zou zijn om een parfum te gebruiken die ruikt naar Michael Jackson...

Sanne Lievens
29th November 2009, 18:29
Het is prachtig dat men tegewoordig dit allemaal kan maar hoe zijn we dan bezig? Een parfum maken op basis van het DNA van een overleden persoon? Ik vind het menselijk ras maar iets raar. Je kan fan zijn van een bepaald persoon maar waarom wordt het pas een 'Held' als hij/zij overleden is. Dit is net zo met kunstenaars. Hun schilderijen brachten ook pas geld op toen de schilder al overleden was. Michael Jackson is overleden dus zet je erover en ga verder met je leven. Veel mensen kopen nu pas zijn cd's, ik vind dat ze daar veel te laat mee komen. Als ze zijn muziek goed vonden hadden ze toch wel veel eerder zijn cd gekocht.