PDA

Bekijk de volledige versie : Beer takelt onvoorzichtige bezoeker in Bern zwaar toe


Igna.Dergent
22nd November 2009, 21:06
Beer takelt onvoorzichtige bezoeker in Bern zwaar toe
Het zwaargewonde slachtoffer moest afgevoerd worden.
Een 25-jarige man heeft zich een bezoek aan de berenkuil in Bern zwaar beklaagd. De gek klom op de omheining, maar viel dan aan de overzijde dik vier meter de dieperik in. Daar werd hij aangepakt door de vierjarige beer Finn, die de ongelukkige zwaar verwondde aan het hoofd en een van zijn benen. De aanval stopte pas toen een agent het beest in de poot schoot. De andere beer in de kooi, Finns tienjarige zusje Björk, bemoeide zich gelukkig niet met het 'spektakel'. Zowel de onvoorzichtige bezoeker als de neergeschoten beer krijgen nu de nodige medische verzorging.

Bern staat gekend om haar berenliefde. Burgemeester Barbara Hayoz zette zich zodanig in voor het berenproject in haar stad dat ze er zelfs het koosnaampje 'berenmoeder' aan overhield. "De dieren kunnen hier als echte beren in de natuur leven", maakte ze zich altijd sterk. (svm)
22/11/09 20u25
Gevonden op het internet op 22/11/2009: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1032479/2009/11/22/Beer-takelt-onvoorzichtige-bezoeker-in-Bern-zwaar-toe.dhtml

Mijn mening:
Dit artikel vond ik toen ik www.hln.be opende. Het eerste artikel dat ik tegenkwam, in het midden van het beginscherm. Het is erg wat er met deze meneer gebeurd is, maar het is ten eerste zijn eigen schuld en ten tweede is het geen wereldnieuws. Het is pure sensatie en dat verschijnt dan op het beginscherm van 'Het Laatste Nieuws'. Er is vandaag de dag veel belangrijker nieuws dan dit, en als ik op de site van HLN ga kijken, moet ik meestal wel wat zoekwerk verrichten, wil ik een degelijk artikel vinden. Dat zou niet mogen, ze zouden sensatie nieuws beter in submappen laten verschijnen in plaats van artikels omtrent politiek, Europa, klimaat, ...

vincent.van.houtven
24th November 2009, 11:33
Het is inderdaad erg wat er met hem gebeurd is. Maar wie is er nu zo ongelofelijk DOM om op de omheining te klimmen van een berenkuil... En dan valt die DOMMERIK er ook nog eens af, naar de verkeerde kant!! IRONIE!! :p Nene ik hoop dat alles goed gaat met de man, hij heeft tenslotte zeer veel geluk gehad...