PDA

Bekijk de volledige versie : Alle jonge bestuurders krijgen alcoholverbod


Lies.De.Kock
21st November 2009, 09:27
Alle jonge bestuurders krijgen alcoholverbod

Staatssecretaris Schouppe (CD&V) dient begin volgend jaar al wetsontwerp in

NVT - Er komt een alcoholverbod voor jonge autobestuurders. Omdat het wel nog mogelijk moet zijn een Mon Chéri of wijnsausje te nuttigen, legt staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) de grens op 0,2promille.

Vandaag ligt de toegelaten alcohollimiet nog altijd op 0,5 promille, maar lang zal dat niet meer duren. Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe heeft nu een wetsontwerp klaar dat een alcoholverbod voor jonge, onervaren autobestuurders inluidt. Wie minder dan twee jaar over een rijbewijs beschikt, zal nog amper mogen drinken als hij rijdt.

De effectieve grens zal op 0,2 promille komen te liggen - nog niet eens één glas. 'Een overschakeling naar nul promille zou te veel valse alarmen opleveren', zegt Schouppe. 'Na het eten van een likeurpraline of zelfs een appel zou je al positief kunnen blazen. Dat zou niet alleen voor administratieve overlast zorgen, we willen ook geen pestmaatregel opleggen.'

De limiet is dus 0,2 promille. 'Maar we bevelen duidelijk aan om níét te drinken als je moet rijden.'

Om de kritiek al voor te zijn, ligt een studie klaar die de nultolerantie moet onderbouwen. 'We hebben maar één doel voor ogen', zegt Schouppe. 'De verkeersveiligheid verhogen en het aantal verkeersongevallen bij jonge automobilisten drastisch terugschroeven. De realiteit is dat bij 25 procent van alle ongevallen met verkeersdoden alcohol een rol speelt.'

Acht keer meer risico

De slotsom van het nieuwe onderzoek is ondubbelzinnig: hoe jonger de bestuurder, hoe groter het risico op een zwaar ongeval als er drank mee gemoeid is. Zo loopt een 18- tot 25-jarige die gedronken heeft, minstens acht keer zoveel risico op een zwaar ongeval dan leeftijdsgenoten die nuchter blijven. Ter vergelijking: bij 55-plussers is dat maar anderhalve keer zoveel. 'Jonge mensen zijn sneller onder invloed, wat meer risico's met zich meebrengt', concludeert Schouppe.

Met de nieuwe wet zouden we niet het eerste Europese land zijn met een alcoholverbod voor jonge automobilisten. Sinds de Europese Commissie in 2001 een aanbeveling rondstuurde, ligt zowel in Luxemburg en Nederland als in Litouwen, Letland en Griekenland de grens op 0,2 promille. Oostenrijk en Zwitserland hanteren 0,1 promille, in Duitsland geldt een absolute nulgrens.

Ook motards en truckers

Voor motorrijders en truck- en buschauffeurs geldt op termijn dezelfde regel, maar het is nog niet duidelijk wanneer precies. Ook voor de politie zal de nieuwe regel een aantal gevolgen hebben. Zo zullen onder meer de alcoholtesters aangepast moeten worden, want die slaan nu alleen alarm bij 0,5 promille.

bron: Het Nieuwsblad , Dajo Hermans , 21/11/2009
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G7L2ILJVA

eigen mening :
Ik heb een beetje een wrang gevoel bij dit voorstel. Volgens mij moet dit niet enkel gehanteerd worden op 'onervaren' bestuurders , trek de lijn door naar alle bestuurders?! Onder invloed van alcohol verlegt iedereen zijn grenzen , dus ook 'ervaren' bestuurders! Voor de veiligheid op de weg is het dus aan te raden dat niemand, maar ook niemand onder invloed achter zijn stuur kruipt.

Sanne.Claes
21st November 2009, 10:03
Het is een goed voorstel, maar dan vind ik dat deze lijn moet doorgetrokken worden voor alle bestuurders. Ookal wordt in dit artikel gezegd dat jonge mensen sneller onder invloed zijn, zijn er vaak ook 'oudere' mensen betrokken bij verkeersongevallen waarbij drank gemoeid is. Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid (kunnen) nemen. Bij truckers kunnen ze misschien ook al eens beginnen met deze te verbieden hun krant te lezen terwijl ze (vaak met het gebruik van cruise control en voeten op het dashboard) over de autosnelweg rijden.

Emma.Mertens
21st November 2009, 11:06
Net zoals de vorige meningen: deze regel moet toegepast worden op àlle autobestuurders! Ik denk zelfs dat het veel beter is moest men de oudere en 'ervaren' autobestuurders wat harder aanpakken. Zijn zij trouwens niet wat laks aan het worden? "Oh, ik rijd al 10 jaar met de auto, ik beschik heus wel over de controle om te drinken alvorens ik in mijn auto kruip!". Terwijl er bij jongeren zeker nog de verkeersregels vers in het geheugen zitten. Dus mijn mening: trek de lijn door naar àlle bestuurders. Dit is alleen maar eerlijk.

ellen.snoeckx
21st November 2009, 11:08
Ik vind wel (net zoals de voorgaanden hier) dat er geen uitzondering gemaakt moet worden tussen ervaren en minder ervaren bestuurders. Maar toch vind ik dit geen goed voorstel. Voor mij mag het gewoon 0.5 blijven. Als je gewoon 1 glas drinkt heeft dat nog geen gevolgen op je rijkunsten hè. Maar als je maximum 0.2 mag hebben, mag je helemaal niets meer drinken voor je achter het stuur kruipt. Natuurlijk is het goed dat er zo'n grens is (0.5), zodat je niet zomaar dronken mag rijden. Maar een glaasje kan geen kwaad.

Ik vind dat men op sommige vlakken veel te streng aan het worden is: men mag niet meer roken in horeca (over het algemeen ben ik er wel mee akkoord, maar ik vind dat men in gewone cafés de gelegenheid moet bieden om te kunnen roken), en nu mag men al helemaal niet meer drinken voor je gaat autorijden. Oké, er moeten wetten en grenzen bestaan, maar zorg er dan voor dat ze nog een beetje doenbaar blijven.

foets
21st November 2009, 11:53
Op zich een goed idee want de meeste ongelukken gebeuren bij jonge bestuurders. Door deze alcoholgrens te verlagen mogen ze niets drinken waardoor de kans op een ongeluk zal verlagen. Maar dit zou eventueel ook kunnen doorgevoerd worden naar alle bestuurders zoals Ellen zegt. Je moest het ganse probleem aanpakken ipv. alleen een deel ervan. Als iedereen minder drinkt, dan zal veel mensen veiliger rijden tov. mensen die alcohol hebben gedronken

Caroline.Verbraeken
21st November 2009, 13:49
Ik wou dit juist te posten maar je was me blijkbaar voor:)

Mijn mening hierover;
Als je als jeugdige met de auto rijdt kun je beter niets drinken.
Ik denk dat je je niet beter gaat voelen door dat ene pintje wel te drinken.
Daarbij komt dan nog dat je alcohol drinkt en ineens moet stoppen omdat je anders over de grens gaat, het lijkt me dus veel gemakkelijker om vanaf het begin te zeggen; nee, ik drink niet.
Ik besef zelf ook goed genoeg dat de jeugd nog graag wat drinkt ookal rijden ze met de auto en ik vraag mezelf af of deze verlaging de jeugd nu ineens wel gaat overhalen om helemaal niet te drinken..
Wel, ben ik blij dat deze grens niet teruggebracht is naar 0, dit zou veel problemen veroorzaken voor mensen die helemaal niets hebben gedronken.
Zoals bijvoorbeeld na het eten van een likeurpraline kunnen ze positief testen.
En zoals hieronder al veel vermeld; de grens doortrekken voor iedereen zou eerlijker zijn.
Dan gaan er misschien meer mensen carpoolen om te kunnen drinken en dat is nog goed voor het milieu ook! ;)

Inne.Vets
21st November 2009, 14:54
Ik vind dat 0,5 promille moet kunnen.

Dit omdat oudere bestuurders die af en toe maar eentje drinken meer last hebben van de alcohol dan een jongere die elke week drinkt. Als je vaker drinkt moet je nu eenmaal meer drinken om zat te zijn.
Dit wil niet zeggen ik ben jong, ik mag drinken. Drinken als je rijdt is voor niemand goed.

Ook zeggen ze altijd de jeugd van tegenwoordig. Ik denk dat de mensen die iets minder jeugdig zijn ook eens naar zichzelf mogen kijken. Het is niet omdat je eerst apperitieft, dan wijn drinkt bij het eten en uiteindelijk nog eentje drinkt als afsluiter dat je niet gedronken hebt en dat je niks tegen kan komen.
Volgens mij hebben minder jeugdigen meer vertrouwen dat ze goed kunnen rijden en dat ze dus iets mogen drinken. Meestal wordt dit iets, iets te veel. Zo maak je meer kans om een ongeval te maken. (Dit wil niet zeggen dat iedereeen zo is.)

Zo denk ik ook dat eentje drinken als je op de fuif aankomt en voor de rest non-alcoholische dranken drinkt dit moet kunnen. Zolang het maar bij eentje blijft.

Anne Van den Bosch
21st November 2009, 15:21
De regel moet volgens mij ook worden doorgetrokken.
Verder vind ik carpoolen een heel goed alternatief, zoals eerder aangehaald. Het is veel praktischer en milieubewuster om afwisselend wel en niet te mogen drinken. Je gaat toch nooit helemaal alleen op café of naar een feestje?
Ook vind ik het niet juist om te spreken over 'onervaren bestuurders'... Er zijn veel jongeren die meer op de baan zitten dan sommige volwassenen... Zo zullen dus sommige volwassenen minder ervaring hebben op de baan, dan jongeren die dagelijks het verkeer trotseren. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen zo...

nick.moons
21st November 2009, 20:39
Dit is een zeer goed voorstel en steun dit voorstel ook. Maar dan moeten ze dit doen voor alle bestuurders. Want ze denken dat de jeugd de oorzaak is en snel dronken is, maar niet alleen jeud ook de 'oudere' bestuurders zitten eens dronken achter het stuur. En de kans dat deze een ongeval hebben is even groot als een 'jongere' bestuurder.
Ook al hebben 'oudere' bestuurders meer ervaring dan 'jongere' bestuurders, maar vanaf dat je dronken achter het stuur kruipt telt je ervaring voor een groot deel niet meer. Je reactiesnelheid is trager dan dat je nuchter bent.
Dus dit voorstel moet zowel voor 'jongere' als voor 'oudere' bestuurders zijn.

jeroen.ooms@edu.khk.
22nd November 2009, 11:10
Ik vind dit een goed voorstel. Als je met de auto moet rijden, drink je niet!!! Zo simpel is het nu eenmaal. Vele ongevallen worden veroorzaakt door dronken chauffeurs. Wanneer beginnen de mensen nu eens in te zien dat drinken en met de auto rijden niet samengaat.
Ik vind het wel niet kunnen dat enkel de jonge bestuurders worden geviseerd, want ik vind dat men ook voor oudere bestuurders deze maatregel mag invoeren. Iedereen gelijk voor de wet!
Het zijn ook niet enkel de jonge bestuurders die voor problemen zorgen, dus is het logisch dat men dit voor iedereen zou doorvoeren. Ik ben zelf een jonge bestuurder en ik ben me ervan bewust dat drinken en rijden niet samengaat. Je hoort genoeg op het nieuws over dronken chauffeurs die voor ongevallen zorgen. Als ik met de auto rijdt blijf ik nuchter en dat zou iedereen moeten doen, maar het gebeurd nog te veel dat men het niet kan laten om enkele pintjes te drinken voor men in de auto stapt, vaak met gruwelijke gevolgen.

Elise.Laureys
22nd November 2009, 20:18
Ik vind dit een zeer goede maatregel. Als jonge bestuurder ben je helemaal nog niet zo ervaren op de baan. Ik leer nu ook zelf met de auto rijden en weet nu ook hoe het voelt. Je moet echt constant op de baan letten en als je alcohol gedronken hebt kan je dit helemaal niet. Daarom vind ik het niet meer dan normaal dat je geen alcohol drinkt als je nog met de auto moet rijden. Als je dat toch doet breng je niet alleen jezelf maar ook anderen in gevaar. Eigenlijk zouden ze deze regel ook maar moeten invoeren voor oudere bestuurders. Zij kunnen waarschijnlijk al wel veel beter met een auto rijden maar dat neemt niet weg dat de alcohol ook hun concentratievermogen vermindert. Als de mensen dit eens zouden inzien, dan ligt het aantal verkeersongevallen binnen een paar jaar misschien wel veel lager dan nu.

johanvandenbosch
24th November 2009, 22:10
0,2 promille...Leuk antwoord van Ine trouwens. Oudere mensen kunnen niet zo goed tegen drank? We zullen elkaar nog eens spreken in 10 jaar.
Maar wat betreft die verlaging van toegestane promille voor jongeren...Zever in pakjes...Een volledige afschaffing van alcoholgebruik voor zij die moeten rijden. Zowel jong als oud. Gedaan met al die "zou ik teveel op hebben of juist niet" vragen. Zo eenvoudig kan het zijn. 1 glas heeft al een invloed op de menselijke reacties...Je moet het maar eens meemaken...

SilkeDeRoover
25th November 2009, 11:55
Dit vind ik een goede beslissing om een alcoholverbod op te leggen voor diegene die met de auto rijden maar dan moet dit voor iedereen gelden. Een rijbewijs behaal je wanneer je met de auto kan rijden en ze zijn nu toch streng genoeg om u er enkel door te laten als je het echt kunt. Dus of je nu 1 jaar met de auto rijdt of 15 jaar.. dat blijft hetzelfde. Oke ervaring doe je op naarmate je meer met de auto rijdt. Om dan een verschil te maken tussen hoelang je met de auto rijdt, voor hoeveel je mag drinken. Dat gaat erover! Een regelrechte discriminatie!!!!

Eva Thijs
25th November 2009, 12:31
Ik vind het een goed idee om alcohol te verbieden als je nog moet rijden. Er zijn al ongelukken genoeg gebeurd! Er is al spraken om het maximum aantal promillen te verlagen naar 0.2 maar ik denk dat dit nog niet voldoende is. Ik denk dat er veel jonge bestuurders zijn die denken dat ze met een glas alcohol, of twee glazen alcohol nog veilig kunnen rijden hoewel dit voor sommigen al te veel is.

Keustermans.Lander
25th November 2009, 12:37
Ik vind het een goed idee dat ze dit doen bij jonge bestuurders. Want zij zijn het minst ervaren van alle bestuurders. En schatten soms de afstand tussen hunzelf en auto's verkeerd in waardoor er veel ongelukken gebeuren. Ook is dit goed omdat ze als ze uitgaan dan kunnen ze niks meer drinken en dat vind ik goed. Er moet altijd een bob zijn.

Yannick.Truyen
25th November 2009, 14:11
Leve België, ook al blijkt uit statistieken dat de grootste groep die dronken achter het stuur zit de veertigers zijn. Dan slaagt men er toch nog in de minderheid groepen te willen aanpakken. Het wordt tijd dat de politiek logisch gaat nadenken en een nultolerantie toepast voor iedereen die rijdt. Want als de bestuurders na 2jaar terug iets mogen drinken en achter stuur zitten wordt volgens mij de verleiding te groot om meer te drinken dan toegestaan.

Catharina.Michiels
25th November 2009, 22:14
Dit zou een hele goede wet zijn, vind ik.

"Don't drink and drive": zeg ik altijd. Rijden en drinken gaat niet samen en het zou ook nooit mogen. Het is levensgevaarlijk.

Anno 2009 gebeurt het merendeel van de ongevallen nog steeds door dronkenschap achter het stuur. Je zicht vertroebelt, je hebt geen 180°-zicht meer, je reageert trager en voor je het weet heb je iemand doodgereden.

Jongeren nemen het ook niet zo nauw met de regels omtrent alcoholgebruik. Daarmee bedoel ik: ze drinken op een nuchtere maag, ze drinken teveel, soms gaat dit nog gepaard met de nodige drugs enz. Als je dan onderweg geen ongelukken meemaakt, mag je je echt gelukkig prijzen.

Ikzelf drink nooit, ik vind het te gevaarlijk. Het is zeker gevaarlijk voor mij omdat ik een heel eind 'moet' rijden telkens ik uitga. Dit wil niet zeggen dat ik wel zou drinken als ik bv. in het dorp hiernaast zou uitgaan! Let op: ik heb het hier over rijden met de wagen. Als ik met de fiets ben, durf ik al eens een glaasje te drinken. Dit doe ik wel met mate. Ik weet nog altijd wat ik doe!

Drinken en rijden met de auto gaat gewoon niet, hoe ver je ook moet rijden. Doe het niet! Eens loopt het fataal af voor jezelf of voor iemand anders.

Au revoir.

Felix.Luyckx
25th November 2009, 22:40
[QUOTE=Lies.De.Kock]Ik heb een beetje een wrang gevoel bij dit voorstel. Volgens mij moet dit niet enkel gehanteerd worden op 'onervaren' bestuurders , trek de lijn door naar alle bestuurders?! Onder invloed van alcohol verlegt iedereen zijn grenzen , dus ook 'ervaren' bestuurders! Voor de veiligheid op de weg is het dus aan te raden dat niemand, maar ook niemand onder invloed achter zijn stuur kruipt.[/QUOTE]


Volledig mee akkoord!
Het feit dat jonge bestuurders onder invloed meer kans hebben op ongevallen wil ik nog aanvaarden, maar rijden onder invloed is gevaarlijk op eender welke leeftijd! Ook oudere bestuurders die veel rijervaring hebben en dus (iets) meer mogen drinken volgens deze wet kunnen ongevallen veroorzaken door het rijden onder invloed.
In het artikel zegt men:
"Zo loopt een 18- tot 25-jarige die gedronken heeft, minstens acht keer zoveel risico op een zwaar ongeval dan leeftijdsgenoten die nuchter blijven."

Volgens mij kan dit ongeveer ook wel worden doorgetrokken voor alle leeftijden. Het risico neemt enorm toe bij alcoholgebruik! Stel je eens voor hoe sterk het aantal ongevallen zou afnemen moest er niemand meer drinken (zelfs niet 1 glaasje) vooraleer hij/zij achter het stuur van de wagen kruipt. En het is toch naar zo'n wereld dat we willen evolueren vermoed ik?

Nog iets dat me opviel bij het lezen van de andere posts:
"Ik vind dat men op sommige vlakken veel te streng aan het worden is: men mag niet meer roken in horeca (over het algemeen ben ik er wel mee akkoord, maar ik vind dat men in gewone cafés de gelegenheid moet bieden om te kunnen roken), en nu mag men al helemaal niet meer drinken voor je gaat autorijden. Oké, er moeten wetten en grenzen bestaan, maar zorg er dan voor dat ze nog een beetje doenbaar blijven." (Ellen Snoeckx)

Naar mijn mening is dit absoluut niet met elkaar te vergelijken. Ik denk dat het een veel grotere invloed heeft op je veiligheid en die van anderen om onder invloed te rijden dan even in een ruimte te zitten waar er gerookt wordt. De wet op het rookverbod kan je misschien plaatsen onder 'te streng', maar de wet op het rijden onder invloed hoort daar naar mijn mening absoluut niet thuis. Café's waar gerookt wordt kan je ontlopen, maar een dronken chauffeur niet..

PS: Wat ik echter wel schandalig vind is dat wanneer je onder invloed op je fiets rijdt en wordt aangehouden door de politie, deze bevoegd zijn om je autorijbewijs in te trekken. Hoe vreemd is dat? Jeneemt dan je verantwoordelijkheid om met de fiets te gaan zodat je andere mensen niet in gevaar brengt en dan verlies je je rijbewijs. Mag men dan enkel te voet naar feestjes of op café? En waarom worden mensen met rijbewijs dan gediscrimineerd? Zij moeten hun rijbewijs inleveren, maar mensen zonder rijbewijs kunnen dit niet, dus zij gaan dan 'vrijuit'?

Caroline.Verbraeken
26th November 2009, 12:54
Twee keer toegelaten snelheid week na behalen rijbewijs

Een 22-jarige man uit het Nederlandse Tilburg is zijn nieuw rijbewijs na zes dagen alweer kwijtgeraakt. Eergisteren werd hij in zijn woonplaats geflitst met 168 kilometer per uur op een plaats waar 80 kilometer is toegestaan. De laagvlieger moest zijn rijbewijs meteen inleveren, zegt een politiewoordvoerder. (anp/sam)

Bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/994/stand-der-dingen/article/detail/1034251/2009/11/26/Twee-keer-toegelaten-snelheid-week-na-behalen-rijbewijs.dhtml

Eigen mening
Ik voeg dit artikel erbij om aan te tonen dat sommige jongeren niet eens dronken moeten zijn om ongelukken te veroorzaken. Gelukkig in dit geval (nog) niet gebeurd.
Sommige mensen hebben een zware voet en misschien helpt het ook als men wat meer controleert op hun snelheid.
Als iemand die 6dagen zijn rijbewijs heeft al meer dan 2* te snel rijdt, wat doet dan iemand met veel ervaring die ervan uit gaat dat er niks kan gebeuren?

Felix.Luyckx
26th November 2009, 14:12
[QUOTE=Caroline.Verbraeken]Twee keer toegelaten snelheid week na behalen rijbewijs

Een 22-jarige man uit het Nederlandse Tilburg is zijn nieuw rijbewijs na zes dagen alweer kwijtgeraakt. Eergisteren werd hij in zijn woonplaats geflitst met 168 kilometer per uur op een plaats waar 80 kilometer is toegestaan. De laagvlieger moest zijn rijbewijs meteen inleveren, zegt een politiewoordvoerder. (anp/sam)

Bron:
http://www.demorgen.be/dm/nl/994/stand-der-dingen/article/detail/1034251/2009/11/26/Twee-keer-toegelaten-snelheid-week-na-behalen-rijbewijs.dhtml

Eigen mening
Ik voeg dit artikel erbij om aan te tonen dat sommige jongeren niet eens dronken moeten zijn om ongelukken te veroorzaken. Gelukkig in dit geval (nog) niet gebeurd.
Sommige mensen hebben een zware voet en misschien helpt het ook als men wat meer controleert op hun snelheid.
Als iemand die 6dagen zijn rijbewijs heeft al meer dan 2* te snel rijdt, wat doet dan iemand met veel ervaring die ervan uit gaat dat er niks kan gebeuren?[/QUOTE]

Laat ons hopen dat dit een uitzondering is :) zeker niet alle jongeren zijn zo roekeloos, maar je hebt wel gelijk. Als we dit doortrekken naar ervaren chauffeurs zien we dit ook regelmatig gebeuren. Er zouden gewoon in het algemeen meer controles moeten komen op de weg om deze extreme gevallen eruit te filteren. Het lastige is natuurlijk wel dat meestal de kleine man die nét iets te snel rijdt (waaronder ik mezelf ook soms reken) meestal gepakt wordt en de echte snelheidsduivels de controles meestal ontlopen. Maarja, daar kan je niet veel tegen beginnen vrees ik. Je aan de regels houden werkt volgens mij toch nog altijd het beste en levert in de meeste gevallen het minste problemen op.

marijn.van.de.waeter
30th November 2009, 18:50
Het zijn niet enkel de jongeren die rijden als ze drinken. Volgens een onderzoek van Responsable Young Drivers rijden jongeren minder snel met de wagen als ze gedronken hebben dan hun ouders. Ik vind dan ook dat deze regel voor iedereen moet worden toegepast. Ik ben van het principe als je wilt drinken zorg dan dat je niet moet rijden, zowel voor de jongeren als voor de oudere mensen. ik ga niet zeggen dat je van 1 consumptie "zat" bent maar als je dan toch wilt rijden laat dan het drinken(een frisse cola kan ook smaken). Ik merk bij veel van mijn vrienden dat ze toch niks aanraken als ze met de wagen zijn. Het is een goede maatregel maar hij moet op iedereen worden toegepast. Men zal hierdoor waarschijnlijk toch al veel mensen afschrikken om de wagen te nemen als ze maar een beetje gedronken hebben. En hierdoor gaan er waarschijnlijk minder ongevallen gebeuren. En elk ongeval dat kan vermeden worden moet vermeden worden.

Caroline.Verbraeken
2nd December 2009, 13:24
[QUOTE=Felix.Luyckx]Laat ons hopen dat dit een uitzondering is :) zeker niet alle jongeren zijn zo roekeloos, maar je hebt wel gelijk. Als we dit doortrekken naar ervaren chauffeurs zien we dit ook regelmatig gebeuren. Er zouden gewoon in het algemeen meer controles moeten komen op de weg om deze extreme gevallen eruit te filteren. Het lastige is natuurlijk wel dat meestal de kleine man die nét iets te snel rijdt (waaronder ik mezelf ook soms reken) meestal gepakt wordt en de echte snelheidsduivels de controles meestal ontlopen. Maarja, daar kan je niet veel tegen beginnen vrees ik. Je aan de regels houden werkt volgens mij toch nog altijd het beste en levert in de meeste gevallen het minste problemen op.[/QUOTE]

Ik hoop ook dat dit een uitzondering is!
Maar er zijn dus wel duidelijk snelheidsduivels, en dan nog als ze juist hun rijbewijs hebben.
Om dit probleem echt te voorkomen zullen ze overal moeten controleren want ze staan altijd opdezelfde plaatsen en die mensen die vaak met de auto rijden weten dit ondertussen ook wel , ze rijden dus gewoon om!
Als jongeren vaak horen van hun vriendin dat er weer een flitser staat zal dit hopelijk wel afschrikken en zullen dze uitzonderingen hopelijk ook meer oppassen!