PDA

Bekijk de volledige versie : Afschuw voor man die zomaar hond van brug gooit


jelle.vos
19th November 2009, 20:18
donderdag 19 november 2009

Auteur: Werner Rommers

Schokkende video: Litouwer gooit zomaar hond van metershoge brug — NVT - Het internet baart machtige vijanden. Een Litouwse 'grapjas' die voor de sport een hond van een brug gooide en dat filmpje op internet plaatste, is opgepakt nadat geschandaliseerde dierenvrienden via datzelfde internet massaal opriepen de man te identificeren. We waarschuwen u: het bewuste filmpje is ronduit misselijkmakend. En het is geen trucage. Op de beelden is een jonge twintiger te zien die over een brug wandelt, met in zijn handen een jonge hond.

Twee vrienden filmen het tafereel. Op het moment dat er geen auto's passeren, gooit de kerel de hond naar beneden. Seconden later stort de hond te pletter onder de brug. Terwijl je het dier pijnlijk hoort janken, proest de olijke bende boven op de brug het uit van het lachen.

Dat lachen is hen ondertussen vergaan, nadat ze het filmpje trots op het internet zetten. De wereldwijde roem die ze zochten, keerde zich namelijk snel tegen hen. Geschokte dierenvrienden organiseerden namelijk even snel een wereldwijde klopjacht op de kerel uit het filmpje. Sommigen speurneuzen namen met niks minder vrede dan dat de man achter de hond aan zou worden gegooid.

Via oproepen op verschillende sociale netwerksites zoals Facebook is de man nu geïdentificeerd als de 22-jarige Svajunas Beniuk uit Kaunas in Litouwen. Omdat vervolgens de Litouwse pers op de affaire sprong en zelfs de machtige Amerikaanse dierenrechtenorganisatie PETA er zich mee ging bemoeien, schoot ook de Litouwse politie in actie. Agenten gingen begin deze week een eerste keer op zoek naar Beniuk alsof hij 's lands zwaarste crimineel was.

Uiteindelijk gaf de man zichzelf gisteren bij de politie aan, naar eigen zeggen na het lezen van tientallen doodsbedreigingen aan zijn adres op het internet.

Met de hond, ondertussen Rudi gedoopt, vergaat het volgens de Litouwse autoriteiten redelijk. Een voorbijganger vond het hondje een tijdje later onder de brug en bracht het naar een dierenarts. Volgens de Litouwse krant Lrytas zal de hond de mishandeling vermoedelijk overleven, ondanks enkele gebroken poten en interne bloedingen.

De 22-jarige Beniuk verklaarde na zijn verhoor dat hij de eigenaar van de hond meermaals had gewaarschuwd het dier bij zich te houden. 'De hond viel de kippen van mijn moeder lastig.' Hij ontkende dat hij de hond had willen doden. 'Het was eerder een waarschuwing', was zijn uitleg.

bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=GJJ2I8UVF
http://www.liveleak.com/view?i=f04_1258418085 (filmpje)

Eigen mening.

Je bent een macho van 22 jaar oud en denkt dan even van "Mijn kippen, uw hond" :rage: . Het was MAAR een waarschuwing, en het was niet de bedoeling om te doden? Kom op klein hondje, hoge brug dat zegt toch alles niet :banghead: ? Het ergste is dan nog dat deze slimmerik dit samen met zijn vrienden ook nog filmt en op internet zet :doh: . Tuurlijk dat men er dan achterkomt dat je zoiets doet! Hij had er nooit voor uitgekomen zonder een paar heldere mensen die hem met de dood bedreigen, dan voelt hij zich ook niet meer zo veilig en is politie WEL welkom.

ik ben nog vriendelijk gebleven. :clap:

vincent.van.houtven
24th November 2009, 11:24
Hier kan ik dus niet aan uit? Wie doet nu toch zoiets? Hoe ziek ben je wel niet? En dan er nog mee lachen ook. Dat gaat te ver voor mij. Dieren voelen ook pijn. Het is niet omdat je veel groter bent en omdat je het baasje bent van de hond dat je er alles mee mag doen. Ik vind dat ze die kerel van de brug moeten gooien en dat op internet moeten zetten. Man man man, ZIEKE KEREL!!

Ruben Slegers
24th November 2009, 12:00
Zieke geest. Onverklaarbaar. Vincent heeft gelijk, dieren voelen ook pijn, maar het baasje van het hondje hecht waarschijnlijk ook veel emotionele waarde aan het beestje. Die kerel houdt geen rekening met de gevoelens van andere mensen en van het hondje. Ben je dan gewoon onnoemelijk dom en achterlijk geboren of psychopatisch? Of allebei?

Femke.Verduyckt
1st December 2009, 13:18
Dit is ronduit belachelijk! Waar gaan we naartoe? Het hondje blaft op de kippekes en de hond moet eraan?? :confused: Dit is niet meer acceptabel. De regering zegt dat we 5 aardes nodig hebben, maar ik zeg dat we miljoenen werelden nodig hebben. Voor elke van zo'n mensen 1.
Als hij dat hondje over een brug mag gooien omdat het hem ergerd, kan dan iemand hem over die brug gooien, want hij ergerd mij.

nick.moons
1st December 2009, 15:08
Dit begrijp ik niet. Omdat gewoon een hond u ergert, heeft men het recht om het dier van een brug te gooien??? Wat voor iemand ben je dan?
Iedereen weet dat een hond wel eens blaft. Maar dat je dan het beest over ene brug gooit, slaagt alle verbeelding. Deze man heeft hulp nodig, want zoiets doe je niet als je gezond van geest bent.

Charlotte.Wagemans
1st December 2009, 16:00
Dit is onacceptabel. Wie doet nu zoiets? Alleen mensen die een paar vijzen missen, ja. Dieren dat zijn ook levende wezens he, die voelen ook alles zoals wij dat voelen. En dan hebben ze nog het lef om dat te filmen en op het internet te zetten. Dit is echt te gek voor woorden. Ik vind dat ze een dikke straf verdienen, misschien hem van de brug gooien om hem te waarschuwen?!

Jolien Willems
1st December 2009, 19:52
Deze jongeman had misschien rekening moeten houden met het feit dat het hondje geen mensentaal begrijpt en het dus niet verstaat wanneer iemand zegt: " Val mijn kippen niet langer lastig!".
De jongeman had beter herhaaldelijk aangedrongen bij zijn buurman om zijn hond in de gaten te houden zodat deze niet bij zijn kippen kon.

Hoe dieronvriendelijk kan je zijn als je zoiets doet??? :doh:
Tijdens het lezen van het verhaal kreeg ik al kippenvel, maar bij het zien van het filmpje kwamen de tranen in de ogen...
Dat je zoiets kan doen? En dat ze het dan ook nog eens filmen om het daarna op het internet te plaatsen?? GEKKEN :shocked:

Ik hoop enkel dat ze er niet met een kleine straf vanaf komen, deze jongeren mogen flink gestraft worden...

bomoris
1st December 2009, 20:14
Dit is in 1 woord gewoon ziekmakend.
Een voorval in de straat waar ik woon:
De hond van de buren blafte vroeger echt constant 24/7 .
Heel de straat had er wel last van ,en ik als buur nog het meeste.
Maar ik ben niet zo ziek om zoiets te doen als in het artikel, maar gewoon vriendelijk die menskes gewaarschuwd dat als de hond niet stopt met blaffen, dat er maatregelen zullen getroffen worden (bijvoorbeeld naar de politie gaan voor geluidsoverlast)

Sindsdien heeft de straat de hond minder en minder gehoord.