PDA

Bekijk de volledige versie : Verminkte man wordt week nieuwslezer bij Channel Five


elien.leys
16th November 2009, 19:54
Verminkte man wordt week nieuwslezer bij Channel Five

De Britse commerciële zender Channel Five heeft deze week een primeur. Een man die door brandwonden zwaar verminkt is in zijn gezicht, leest vanaf vandaag een week lang het journaal van de omroep. Met het inzetten van de nieuwslezer wil de zender naar eigen zeggen de vooroordelen tegen mensen met een misvormd uiterlijk wegnemen.

De tijdelijke presentator van het journaal is James Partridge, die zware brandwonden heeft door een auto-ongeluk. "Mijn gezicht is een lappendeken van littekens", zegt hij er zelf over. Partridge neemt de komende week de plaats in van de reguliere nieuwslezeres, showbizzdiva Natasha Kaplinsky.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/994/stand-der-dingen/article/detail/1029789/2009/11/16/Verminkte-man-wordt-week-nieuwslezer-bij-Channel-Five.dhtml

Een aanval op vooroordelen is het zeker, deze actie van Channel Five. Of iedereen hier zo mee opgezet zal zijn, daar ben ik niet zeker van. Naar mijn mening is het in ieder geval een goede poging om te laten zien dat we allemaal maar mensen zijn, met elk onze eigen minpunten.