PDA

Bekijk de volledige versie : Bouwvakster draagt luiers omdat baas geen toilet plaatst


Sanne Lievens
7th November 2009, 14:16
Een bouwvakster uit Philadelphia heeft van de rechter een schadevergoeding van 150.000 dollar (ruim 100.000 euro) gekregen wegens seksuele discriminatie op de werkvloer. De vrouw droeg luiers op het werk omdat haar baas weigerde toiletten te plaatsen op de bouwwerf. Dat meldt de Philadelphia Daily News.

De mannelijke collega's Lisa Drozdowski (37) plasten gewoon waar het hen uitkwam. Zij moest daarentegen 500 meter naar haar auto lopen en dan nog eens tien minuten rijden om ergens een toilet te vinden.

Plaspauze geweigerd
Meer dan eens kreeg ze van haar ploegbaas geen toelating om een plaspauze te houden. Ze deed het dan maar gewoon in haar broek. Omdat ze bang was haar job te verliezen - Lisa stond alleen in voor de opvoeding van haar drie kinderen - trok de vrouw dan maar luiers aan om te gaan werken.

Vernederend
"Ik vond dat erg vernederend, maar ik zag geen andere oplossing", getuigt de vrouw. Ook zou ze, naar eigen zeggen, een promotie misgelopen zijn omdat de baas vond dat vrouwen niet geschikt waren voor die functie.

Schadevergoeding
Lisa Drozdowski nam evenwel een advocaat onder de arm en stapte naar het gerecht. Het bouwbedrijf ontkende alle beschuldigingen, maar de rechter kende haar een schadevergoeding van 101.000 euro toe.


mijn mening:
ik vind dit niet kunnen van die baas. hoe vernederend voor die vrouw is dat wel niet? geen promotie krijgen omdat ze een vrouw is, geen toillet willen plaatsen. dit is gewoon discriminatie. vrouwen kunnen er toch niets aan doen dat ze niet tegen een boom kunnen gaan staan als ze moeten plassen zoals een man. van mij mogen ze die baas eens zelf met een luier de straat opsturen, dan weet hij misschien hoe die vrouw zich moet gevoeld hebben, daarna zal hij misschien wel een toillet plaatsen.

Sanne Wauters
9th November 2009, 15:39
Pure discriminatie. Deze vrouw is erg moedig geweest. Het is al niet simpel om in een typisch mannenberoep tewerkgesteld te geraken. Laat staan dat je er dan nog zo een vernedering kunt bijnemen. Die vrouw moet zich toch wel erg gekwetst voelen. Ik vind het niet meer dan normaal dat ze een schadevergoeding gekregen heeft. Waar was die baas in hemelsnaam meebezig? Leeft hij nog in de prehistorie? Het weigeren van een plaspauze vind ik al ver gaan, dan mag er nog een toilet in de buurt zijn. Wij zijn en blijven tenslotte maar mensen. En een plaspauze hoort daar nu eenmaal bij. Ik vind het idee om die man eens in een luier te laten rondlopen goed gevonden. Zo voelt hij ook eens wat die vrouw heeft moeten doorstaan.

hanne.woestenborghs
9th November 2009, 17:26
Pure discriminatie inderdaad! Hoe komt hij erbij om zoiets te doen. Hij moest eens in haar plaats zijn, dan weet hij hoe zij zich voelt. Ik vind het zelf ook heel vervelend dat ik niet eender waar kan gaan plassen maar het is nu zo en daar leg ik mij dan ook bij neer maar dan moeten ze er wel rekening mee houden dat niet iedereen zomaar overal kan gaan plassen. Hij wist het tenslotte op voorhand dat hij er iets moet voor voorzien als hij ze aannam. Zo'n dingen kunnen niet!