PDA

Bekijk de volledige versie : Twitter is pedo-paleis


Leen.Melis
25th October 2009, 17:50
Twitter is pedo-paleis

De sociale netwerksite Twitter is een gratis en makkelijk jachtterrein voor kinderlokkers, zeggen experts.

The Sun, de grootste krant van Engeland, kreeg een online conversatie tussen jongeren en een geïnfiltreerde pedofiel onder ogen.

De man vroeg aan aan een 13-jarige jongen die een foto van zichzelf en zijn zusje op Twitter had gezet: "Wat wil je graag doen? Waar zou je heen willen gaan?" De jongen antwoordde: "Ben je me aan het versieren?" Waarop de man zei: "Nee, helemaal niet. Ik wil gewoon wat meer te weten komen over je."

Kinderbeschermingsexpert Mark Williams-Thomas: "Als je dit soort tweets bekijkt, zou ik zeggen dat de jongen gevolgd wordt door een volwassene die zich als tiener uitgeeft. Het toont hoe makkelijk het voor een pedofiel is om op kinderen te jagen via Twitter."

Andere Twitterpagina's tonen dat weer obscene foto's van Thaise meisjes die duidelijk geen 18 jaar zijn.

Geen controle

Williams-Thomas: "Het probleem is dat niemand Twitter in de gaten houdt. Twitter zou zelf ook de pagina's moeten nakijken, maar dat gebeurt niet."


Bron: www.gva.be, 23/10/2009
_____________________________________________

Vandaag de dag geven heel wat jongeren zich bijna letterlijk bloot op het internet. Zo staan sociale netwerksites als Netlog, Facebook en Twitter boordevol foto's van 13 à 14-jarige meisjes en jongens die uitdagend poseren voor de camera. Toch beschouw ik dit niet als een fout van de netwerksite. Alle profielen die op de site worden aangemaakt gaan controleren is immers onbegonnen werk. Persoonlijk ben ik van mening dat we de verantwoordelijkheid voor dit fenomeen eerder moeten leggen bij de jongeren in kwestie zelf. Het wordt dan ook dringend tijd dat zij gaan beseffen, dat aan het plaatsen van zulke op het eerste zicht onschuldige foto's, grote risico's verbonden zijn.