PDA

Bekijk de volledige versie : Man krijgt ruim twee jaar cel voor lawaai van zijn tv


nick.vanpeer
30th September 2009, 12:08
Een 64-jarige inwoner van de Noord-Spaanse stad Bilbao is tot twee jaar en drie maanden cel veroordeeld voor het veroorzaken van overlast met zijn televisie en muziekinstallatie. De apparatuur stond geregeld te hard en daarmee maakte de man een echtpaar dat naast hem woont, het leven zuur.

88 decibel
Dat heeft de Spaanse radiozender Cadena SER dinsdag gemeld. De veroordeelde man, huisarts van beroep, produceerde met zijn televisie en muziekinstallatie geregeld 88 decibel, hoewel in het appartementengebouw waar hij woont, slechts 40 decibel is toegestaan.

De overlast voor de buren begon in september 2005. Verzoeken aan de man om het geluid van zijn apparatuur lager te zetten leverden niks op. Daarom stapte een echtpaar in het flatgebouw naar de rechter. (anp/mvl)

bron: DM Online

Vankeerberghen.Kenzy
30th September 2009, 18:43
En de crimineel die gisteren een oud dametje vermoorde werd vlak na de koffie vrijgelaten uit de gevangenis van Merksplas.

Wat een geweldige justitievorm hier in België.

Emma.Mertens
30th September 2009, 20:39
Dit trekt inderdaad op niets!
Criminelen komen er tegenwoordig met een minder zware straf vanaf. En nu wordt een man opgesloten omdat hij zijn muziek te luid zet. De rechter had hem misschien een geldstraf kunnen laten betalen voor de overlast. Dan had deze man er vast en zeker besluiten uit getrokken en zijn volumeknop wat lager gedraaid.
Maar hem zomaar opsluiten? Alsof die man een gevaar vormt voor de maatschappij? Ja, de logica ontgaat me hier toch ook wel ...

Stéphanie.Verreydt
30th September 2009, 20:51
Ik vind het erg dat iemand die zijn tv te luid zet een grotere straf krijgt dan iemand die een crimineel feit pleegde. Ik vind dat een geldboete volstaat als straf voor deze 'misdaad'. Maar ik kan ook wel begrijpen dat de buren het lawaai beu waren. Ongeveer 40 decibel te veel, is wel heel veel.

Vankeerberghen.Kenzy
1st October 2009, 20:12
Ik zal morgen ook eens vragen aan de rechter om mijn buur twee maanden op te sluiten. De bladeren van zijn boom vallen immers altijd in mijn tuin, waardoor ik die iedere keer zelf moet bijeen ritselen en op de composthoop moet gooien. Dit zijn absurde dingen. Voor zoiets kan je iemand beboeten, akkoord. Maar opsluiten gaat te ver. Dat kan je binnenkort de postbode opsluiten omdat hij je irriteerd als hij de post niet diep genoeg in de bus steekt.

jolien.ceulemans
6th October 2009, 09:32
Dit is echt te absurd voor woorden! Enkel en alleen omdat iemand zijn radio te luid staat, moet die persoon 27 maanden in de gevangenis verblijven... Ik kan erin komen wanneer men zegt dat de persoon zijn huis zal moeten verlaten, indien deze echt niet wil luisteren en zijn radio op dat geluidsvolume wil laten staan. Maar om nu onmiddelijk met een gevangenisstraf op de proppen te komen, vind ik toch "lichtelijk" overdreven!

foets
6th October 2009, 13:56
Dit gaat er wel over. Ik versta wel dat mensen last kunnen hebben van een te luide radio of dergelijke in een appartementsblok maar zo'n straf is echt wel erg. Ik zou hem telkens een hogere boete geven tot dat hij ermee stopt. Als dit niet zou helpen dan zou ik hem ook in de gevangenis zetten om hem te laten bezinnen.

Wat een leuke justitievorm in Spanje.