PDA

Bekijk de volledige versie : Kleur 'shag bands' bepaalt seks


Barst
27th September 2009, 17:30
Kleur 'shag bands' bepaalt hoe ver je wil gaan in seks


Ze zien eruit als een symbool van kinderlijke onschuld, maar in werkelijkheid zijn de rubberen armbandjes in een spelletje zo verraderlijk dat ze in Australië al 'shag bands' ('neukarmbandjes') genoemd worden. De kleur van de armband bepaalt hoe ver een tiener wil/moet gaan in zijn of haar intieme contacten: als je een oranje bandje draagt, wil je een kus, iemand met een geel armbandje wil een knuffel. Zwart, lichtblauw of lichtgroen betekenen echter seks. Een goudkleurig bandje opent de weg naar alle seksuele diensten.


12.000 fans op Facebook

In het spelletje met de 'shag bands' tussen een jongen en een meisje moeten de deelnemers proberen het armbandje van de pols van de andere te breken. Een Australische fanpagina van deze rage op Facebook heeft in een mum van tijd al 12.000 fans. Leerlingen uit de lagere school poneren daar schaamteloos dat ze vaak voor een zwart bandje gaan omdat ze naar bed willen met een deelnemer/deelneemster aan het soms perverse spelletje.


Lustobjecten

De Australische sociologe Melinda Tankard-Reist waarschuwt voor de gevaren van de 'shag bands'. "Meisjes worden zo al te makkelijk lustobjecten voor jongens. Het is nog maar eens een voorbeeld van hoe meisjes hun seksualiteit publiekelijk moeten tonen. Het is echt verraderlijk en schadelijk voor meisjes en hun waardigheid."


Blog HLN, 27/09/09 (kh)

Stéphanie.Verreydt
4th October 2009, 17:34
Ik vind dat dit niet kan, kinderen moeten kind kunnen zijn. De kindertijd is een kostbaar iets. Ik vind ook dat facebook hier geen misbruik mag van maken. Kinderen denken dat ze stoer zijn als ze meedoen aan dit spel, wat helemaal verkeerd is in mijn ogen. Meisjes worden al snel het lustobject van jongens, wat hun waardigheid schaadt. Dit kan beter verdwijnen. Als het nu een spel speciaal voor kinderen was, zou het iets tof en misschien leerijks geweest zijn. Maar dit onderwerp is niet gepast voor kinderen.