PDA

Bekijk de volledige versie : Winnaars & verliezers 05-09-2009


Barst
6th September 2009, 18:09
VERLIEZERS


1. Marco Borsato

De Nederlandse zanger Marco Borsato was deze week ei zo na zijn droomvilla kwijt omdat hij een lening van vijf miljoen euro niet kon terugbetalen. Je hoeft niet naar huis vannacht, zou zijn bankdirecteur hebben geneuried. Waarom nou jij, vroegen de fans zich massaal af. Dit is De waarheid: Omdat Marco's bedrijfje in slechte papieren zit door de crisis en roekeloze overnames. De meeste dromen zijn bedrog. Het zag er even naar uit dat Borsato naar een bescheidener optrekje zou moeten uitkijken, maar hij wist het op een akkoordje te gooien met de bank en mag voorlopig in zijn stulpje blijven wonen. Afscheid nemen bestaat niet.


2. Jetset Saint-Tropez

Mocht Borsato toch definitief zijn huis kwijtraken, dan kan hij altijd de wijk nemen naar Saint-Tropez. Daar komen binnenkort ongetwijfeld enkele jetsetwoningen vrij. De burgemeester heeft het namelijk gehad met dat rijke janhagel en hun dure hobby's. Zijn baai is een zoemend bijennest geworden vol luxejachten en overvliegende privéhelikopters van rock-, film- en modesterren.


3. Axel Witsel

Ha, hij dacht er goedkoop van af te komen. Als ik mijn engelengezichtje opzet, zal ik wel strafvermindering krijgen, dacht Axel Witsel. En hij had gelijk, zijn schorsing werd van elf naar acht dagen teruggeschroefd. Maar meteen daarna kreeg hij de zwaarste straf die een voetballer kan krijgen: Panini haalt hem van de cover van zijn voetbalstickerboek.


4. Claudio Dell'Anno

Zijn lief bedriegt hem met andere mannen, als we Story mogen geloven, en hij bedriegt de stad Kortrijk met illegale verbouwingen in zijn restaurant. Intussen blijkt Claudio de hoofdredacteur van Story met de dood te hebben bedreigd. Belofte maakt schuld.


5. Marco Borsato (bis)

Marco Borsato zit niet alleen in slechte papieren. Hij zit ook in slechte films. Zo slecht dat mensen die er iets van kennen, met een rechtszaak dreigen als Nederland de draak The Silent Army inzendt voor de Oscars.



WINNAARS


1. Martin Margiela

Deze voeten dragen de beroemde teensandalen (of hoe heten die dingen?) van Martin Margiela. Het is altijd goed nieuws voor ontwerpers dat iemand daadwerkelijk bereid gevonden wordt om hun creaties te dragen. Maar in dit geval is het bijzonder goed nieuws: de voeten zijn namelijk van Michelle Obama, een wereldberoemd stijlicoon. Sindsdien is Margiela de koning te rijk. Ook letterlijk allicht.


2. Karine Moens

Nog iemand met een verbluffend goede smaak is Karine Moens. Karine wie? Karine Moens. Moens deed wat eigenlijk niet hoort: ze droeg op een belangrijk tuinfeest exact dezelfde jurk als de gastvrouw. Maar omdat die gastvrouw koningin Paola was en omdat die gastvrouw het sportief opnam - 'U hebt een goede smaak, mevrouw' - is Karine Moens nu nog altijd de koningin te rijk.


3. Geert Hoste

We hadden het over goede smaak en daar discussiëren we liever niet over. Derhalve melden we heel neutraal dat in een halve dag 68.000 landgenoten met graagte een kaartje hebben gekocht voor de nieuwe eindejaarsconference van Geert Hoste. Alles is uitverkocht, een grote blijk van vertrouwen in de cabaretier. Hoste zelf is overigens nog steeds grapjes met een baard aan het bedenken over de nieuwe looks van prins Filip.


4. België

Een begrotingstekort van 25 miljard euro, duizend banen kwijt in één week tijd, een nationale voetbalploeg die voor geen meter loopt, een havenstad zonder fatsoenlijke brug en daarnaast meer regen en wind dan goed is voor een land. Je zou voor minder uiteenvallen. Maar kijk: net dan steekt de populairste popgroep je een hart onder de riem. Het koninkrijk is de koning te rijk als u uit volle borst meezingt met Clouseau:

Leve België

Oh vive la Belgique

Ja, leve België!

oh, oh, owowowo

Ik hou zo van ons kleine landje

Geef mij dus maar ons kleine landje

( )


DS, 05-09-2009

Vankeerberghen.Kenzy
30th September 2009, 18:24
Ik vind ook een van de grote verliezers Wasilewski. Na zijn gezicht te verliezen als voetballer met zijn talloze ellebogen heeft hij nu zijn verdiende loon gekregen. Weliswaar op een verschrikkelijke manier ik had liever een schorsing gezien dan dit, maar dit neemt niet weg dat hij er eigenlijk zelf voor zijn problemen heeft gezorgd.

Dus verloor hij niet alleen zijn gezicht, maar ook zijn seizoen.