Barst
24th May 2009, 17:36
Boodschap kerk verwatert door massamanifestaties
De boodschap van de kerk verwatert door massamanifestaties als de 'Wereldjongerendagen' en de 'Katholiekendagen'. Dat stellen mediawetenschappers van de universiteit van Bremen in hun onderzoek 'Medien- Event- Religion'. Volgens de onderzoekers gaan die evenementen meer en meer de toer op van een soort 'religieuze marketingstrategie'. "Ze zorgen voor een grote, maar kortstondige media-aandacht, maar het gevaar bestaat dat de eigenlijke boodschap van de kerk verwatert", zeggen ze. Uit de studie van de manier waarop de media de kerkelijke massamanifestaties verslaan, blijkt dat die weliswaar een groot publiek aanspreken, maar dat de interesse ervoor vaak slechts oppervlakkig is.
Blog DM, 24/05/09 (belga/lpb)
De boodschap van de kerk verwatert door massamanifestaties als de 'Wereldjongerendagen' en de 'Katholiekendagen'. Dat stellen mediawetenschappers van de universiteit van Bremen in hun onderzoek 'Medien- Event- Religion'. Volgens de onderzoekers gaan die evenementen meer en meer de toer op van een soort 'religieuze marketingstrategie'. "Ze zorgen voor een grote, maar kortstondige media-aandacht, maar het gevaar bestaat dat de eigenlijke boodschap van de kerk verwatert", zeggen ze. Uit de studie van de manier waarop de media de kerkelijke massamanifestaties verslaan, blijkt dat die weliswaar een groot publiek aanspreken, maar dat de interesse ervoor vaak slechts oppervlakkig is.
Blog DM, 24/05/09 (belga/lpb)