PDA

Bekijk de volledige versie : Zaventem lanceert groene landingen


Jill Wuyts
20th May 2009, 13:42
Zaventem begint volgende week met 'groene landingen'.
20/05/2009 Op Brussels Airport wordt volgende week gestart met 'groene landingen', een manier van landen waarbij vliegtuigen minder brandstof verbruiken, minder CO2 uitstoten en minder geluid produceren.

Filmfragment (http://www.standaard.be/video/videoPlayer.aspx?cat=0&subcat=0&videoId=290535)

www.standaard.be

Zaventem maakt alweer zijn intrede in het nieuws. Uiteraard zou deze actie heel wat beter zijn voor het milieu, maar ik zit toch wel met enkele vragen.
Uit het fragment lijkt het dat het voornamelijk ingevoerd wordt door het ecologische aspect maar ik ga er toch vanuit dat het economische en druk van buiten af de grootste rol in deze beslissing heeft. De luchtvaartmaatschappijen krijgen de laatste tijd heel wat verwijten naar het hoofd geslingerd, nu het toerisme er weer aan komt moeten ze weer promoten.

lisse.broecks.
2nd December 2009, 14:01
Ik kan mij ook wel vinden in het feit dat ze deze beslissing deels zouden nemen door de economische druk. Maar ik vind het al positief dat men denkt aan het milieu, dat men groene landingen vooral wil! realiseren. Meerdere instanties zouden hier een voorbeeld aan kunnen nemen!