PDA

Bekijk de volledige versie : "Ik ben geen monster!"


Gitte Leenaerts
6th May 2009, 19:29
"Ik ben geen monster!"

"Mama, jij zei dat monsters niet bestaan, maar daar loopt er een!", zei een kindje al wijzend naar Connie Culp. "Ik ben geen monster, maar het slachtoffer van een schietpartij", antwoordde de 46-jarige vrouw uit Ohio.

Connie Culp onderging een 22 uur durende gelaatstransplantatie, nadat ze in 2004 verminkt werd door haar echtgenoot.

Shotgun
Thomas schoot met een shotgun op de vrouw en probeerde vervolgens zelfmoord te plegen. Beiden overleefden het drama. De man zit een gevangenisstraf van zeven jaar uit.

Connie Culp kan nu opnieuw lachen en ruiken. Ook spreken lukt weer, hoewel ze soms moeilijk verstaanbaar is.
06/05/2009 GVA

Mening:
Wat erg voor deze dame! Ze heeft al zoveel afgezien en nu wordt ze op straat ook nog aangesproken als een monster. Ik moet zeggen, als ik haar zou tegenkomen zou ik toch ook nog eens achterom kijken. Hoe gemeen dit alles ook klinkt. Ik twijfel er niet aan dat vele dit zouden doen, al kan het eigenlijk niet.

Als je deze link aanklinkt zie je een foto van Connie Culp, hoe ze er nu uitziet en na de schietpartij.
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid829138/ik-ben-geen-monster.aspx

janavanranst
7th May 2009, 10:32
Ik denk dat dit de reactie is van alle mensen. Ik heb de foto's ook gezien en het is inderdaad geen mooi zicht. We zouden dit niet mogen doen maar ik denk dat dit een normale reactie is. Als we merken dat er iets niet klopt gaan we dit toch nog eens bekijken. In het geval van deze vrouw is dat dezelfde reactie.

Ik vind het wel heel erg voor haar want zij zal altijd aan dit drama blijven herinnerd worden door haar eigen uiterlijk

liesanne.adriaenssens
8th May 2009, 11:46
Ik vind het mooi dat de vrouw zelf antwoord geeft op de reactie van het kind. Zo kent het kind en de ouder ineens de feiten en ontstaan er geen verhaaltjes. Er wordt vaak over mensen geroddeld zonder dat we eigenlijk weten wat het verhaal achter een bepaald gedrag is. Hier staan we soms te weinig bij stil. Maar inderdaad, het is een automatische reactie om naar zo iets te kijken en een conclusie te vormen. We hebben al veel te snel een beeld over iemand gevormd. Volgens mij moet het een ongelooflijke sterke vrouw zijn. Eerst schiet je man je gezicht kappot, dan wordt het 'herstelt' maar je wordt nooit meer zoals vroeger en dan krijg je de opmerkingen. Maak het maar eens mee.

[Heeft iemand eigenlijk de opmerking onder het artikel gelezen op de site? Ik vond dat veel erger dan de foto te zien van het gezicht.]

line.puimege
11th May 2009, 23:52
Ik denk dat, wanneer je iemand die er wat anders uitziet, iedereen wel eens zal omkijken, dat is normaal. Het enige wat je dan niet mag doen is een oordeel vellen over deze persoon, want je weet totaal niet wat hij/zij heeft meegemaakt en wat er in hem/haar omgaat. Bij kinderen ligt dit natuurlijk wel anders, ze begrijpen nog niet dat ze mensen op zo'n manier kunnen kwetsen. Ik vind het goed dat deze vrouw heeft gereageerd op wat het kind over haar zei, maar langs de andere kant is het nog maar een kind, en kinderen kunnen de raarste dingen eruit flappen. Ik vind het heel erg wat deze vrouw overkomen is en ik vind zeven jaar gevangenisstraf eigenlijk veel te weinig. Die man had levenslang moeten krijgen, want zijn vrouw zal de gevolgen van zijn daden ook nog levenslang moeten meedragen.

jessica.luyckx
12th May 2009, 15:44
De reactie onder het artikel is gewoon weg afschuwelijk.
Hoe kan iemand nu zoiets zeggen.

Natalie Docx
13th May 2009, 16:29
Ik denk dat wij ons nog in geen 100 jaar kunnen inbeelden wat deze dame allemaal voelt.
Als ik haar zou tegenkomen zou ik ook even omkijken, maar ermee lachen niet. Je weet nooit wat zo'n persoon heeft meegemaakt en waarom ze er zo uitziet.

Ivan.Verwerft
14th May 2009, 19:25
Ook vind ik de gevangenisstraf die de dader gekregen heeft toch wel wat aan de platte kant... 7 jaar om iemand haar leven zo sterk te verwoesten, overhoop te gooien,... Er zijn er die voor minder 20 jaar moeten doen. :slash: