PDA

Bekijk de volledige versie : De bloedige wraak van de braafste burger


Caroline De Bot
3rd May 2009, 19:07
Hij was zijn werk kwijt, hij zat zonder geld, en vrienden had hij ook niet meer. En toen richtte de doodbrave Karst Tates zijn pijlen op een stel 'perfect gelukkige' mensen: de koninklijke familie.

Born: De Standaard 03/05/2009

Hanne.Van.Rooy
16th May 2009, 16:04
Ik kan me inderdaad ook goed inbeelden dat zeker in deze tijden van crisis mensen (vooral uit de vierde wereld) het zwaar te verduren hebben. Ze moeten vechten voor een goed leven maar leven tegelijkertijd wel letterlijk tussen diegenen die het goed hebben. Vaak proberen ze dan ook hun armoede te verstoppen voor de rest.
Het zijn voor ons ook gewone mensen die hun leventje leiden. Wanneer deze mensen al de glimmer, rijkdom en zorgeloosheid zien op tv, begrijp ik het wel dat bij sommige van deze mensen de stoppen doorslaan. Het blijft natuurlijk onaanvaardbaar wat er gebeurd is maar de maatregelen die men na dit incident heeft aangekondigd, lijken me niet voldoende. Meer betonnen wegversperringen plaatsen bij optochten,… Allemaal goed en wel maar in de eerste plaats moeten we opnieuw oog leren krijgen voor onze medemensen.
Wanneer het bij mensen echt heel hoog zit en de samenleving biedt hen geen oplossingen aan, dan bestaat de kans dat deze mensen in hun strijd een laatste harde boodschap willen meegeven met jammer genoeg vaak vele onschuldige slachtoffers tot gevolg.