PDA

Bekijk de volledige versie : Kleinste meisje ter wereld


Barst
29th April 2009, 19:48
Kleinste meisje ter wereld, is 14 jaar oud, weegt 5 kg en woont in Indië. Volgens de dokters maakt zij geen enkele kans om nog te groeien. Zelf is ze tevreden met haar lengte, aangezien ze daardoor naar eigen zeggen veel aandacht krijgt van iedereen... ;)

Bron: geen flauw idee; kwam gewoon mijn mailbox binnengewaaid :D

Tine Witvrouwen
18th May 2009, 19:00
Oh! Amai dat is erg klein! Sommige 'kleinere' dames klagen nogal wel eens over hun lengte. Denk maar aan het programma 'Topmodel', hierbij moeten de deelnemers minstens 1m70 zijn. Wat was me dat daar een emotionele bedoeling toen ze toch twee centimeter te klein bleken!!
Soms vind ik mezelf een beetje te groot, wanneer ik hakken draag steek ik al vlug boven mijn vriendinnen uit. Alhoewel ik er geen problemen mee heb hoor. Als ik dan dit mensje zie mag ik zeker niet klagen dat ik gezond en wel ben!

katrijn.michielsen
18th May 2009, 19:29
Oeh, dit is inderdaad wel verschieten! Had de eerste seconden zelfs niet door dat ik naar beneden moest scrollen :$ (Laten we het op de vermoeidheid steken;))
Maar dit is écht wel klein! Zou dat dan wel kunnen vraag ik me af? En wat brengt de toekomst voor dit meisje? Zij kan toch onmogelijk ooit zelfstandig worden? Of vergis ik mezelf daar in?

Natalie Docx
19th May 2009, 19:32
Ik had deze foto al eens ergens opgemerkt en ook nu vind ik het echt wel opmerkelijk dat iemand zo klein kan zijn.
Chapeau voor het meisje dat ze zich gelukkig voelt hoe ze is. Ik denk dat we van haar positieve ingesteldheid wel nog iets kunnen leren.

caroliencuypers
19th May 2009, 21:26
Ik vind mezelf nu al te klein, ik ben 1m56 en ik ondervind hier zelf al heel wat hinder door. Zo kan ik bijvoorbeeld al niet aan het bovenste schap van de keukenkast :-) Maar ik kan bijvoorbeeld ook geen politieagente worden:

Tot voor kort bedroeg de minimumlengte bij politierekruten 1.52 meter. Voortaan zal een agent of een agente 1,60 meter moeten zijn. De minimaal vereiste lengte leidde in het verleden al vaker tot verhitte discussies bij de politie. Maar de Leuvense agente Stephanie Gille vindt in de eerste plaats motivatie belangrijker dan lengte.

bron: http://volt.een.be/2009/02/09/kleine-agenten/

sannedierckx
19th May 2009, 21:39
Om te reageren op de post van Carolien; ik begrijp ook niet waarom die minimumleeftijd plots zoveel naar boven is verschoven? Sta je zogezegd niet sterk in je schoenen met een kleinere lengte? In het verleden vormde het nochtans geen probleem, gaat men dan nu plots beweren dat al die kleinere agenten slechte agenten zijn? Motivatie is volgens mij ook belangrijker; wie klein is van gestalte kan nog steeds groot van geest zijn.

En Carolien, ik ben ervan overtuigd dat jij als leerkracht later ook een groot verschil kan maken in de maatschappij, net zoals in het politiekorps. Denk maar aan de boodschap van de taak EMVC: eenieder kan het verschil maken!

caroliencuypers
19th May 2009, 21:46
Dag Sanne, bedankt voor de melding :-) nu voel ik mij een pak beter :-D

Ik vraag me nu wel af wat er met de politiemannen/vrouwen gebeuren die reeds werken maar dus kleiner zijn dan 1m60. Maar daar vind ik niet zo direct iets over op het internet.



[QUOTE=sannedierckx]Om te reageren op de post van Carolien; ik begrijp ook niet waarom die minimumleeftijd plots zoveel naar boven is verschoven? Sta je zogezegd niet sterk in je schoenen met een kleinere lengte? In het verleden vormde het nochtans geen probleem, gaat men dan nu plots beweren dat al die kleinere agenten slechte agenten zijn? Motivatie is volgens mij ook belangrijker; wie klein is van gestalte kan nog steeds groot van geest zijn.

En Carolien, ik ben ervan overtuigd dat jij als leerkracht later ook een groot verschil kan maken in de maatschappij, net zoals in het politiekorps. Denk maar aan de boodschap van de taak EMVC: eenieder kan het verschil maken![/QUOTE]

Evy Van den Schilden
19th May 2009, 21:51
Waaaaah!
"Dat kan niet!" dacht ik meteen, is deze foto niet ge-foto-shoped?
Ik ga dat eens verder uitzoeken...

een tweede keer... Waaah! :D
Sanne, lieve woordjes voor Caronlien... maar is het niet minimumlengte?

sannedierckx
19th May 2009, 21:58
Jawel Evy, ik bedoelde inderdaad minimumlengte. :D

Laten we zeggen dat de hersentjes verkeren in een licht verteerde toestand, gemarineerd in een sausje van verwarring.
Het eindproduct van het zorgvuldig mengen van vele taken en het hoofdingrediënt: weinig slaap.

P.S.: lieve woordjes voor Carolien, niet Caronlien....Waah? ;)

Evy Van den Schilden
19th May 2009, 21:59
Hier het vervolg al:

Het kleinste meisje ter wereld

Jyoti Amge uit de Indiase stad Nagpur is 15 jaar oud en ze is maar 58 centimeter groot, daarmee is ze volgens het Indiase Book of Records het kleinste meisje ter wereld. Zij lijdt aan een vorm van dwerggroei, een botgroeistoornis die achondroplasie wordt genoemd en dat leidt tot een klein postuur met korte ledematen. Jyoti heeft er echter geen last van dat ze zo klein is, ze geniet ervan dat ze in haar omgeving als een soort celebrity wordt beschouwd. Hoewel ze bijzonder klein is, ziet zij zichzelf als een gelijke met haar leeftijdsgenoten die allemaal op z’n minst een meter groter zijn dan zij. Zij zit nu op het voortgezet onderwijs in Nagpur, waar ze met andere leerlingen in een klas zit, alleen heeft zij een speciaal aangepast bureautje en dito stoel. Net als haar leeftijdsgenoten, luistert ze altijd naar popmuziek en kijkt ze altijd naar muziekfilms op tv en wil ze later best wel een Bollywood filmster worden.



Bron: orangutan.web-log.nl :D