PDA

Bekijk de volledige versie : Dikke moeder laat baby's McDonald's eten

Barst
28th April 2009, 15:02
Dikke moeder laat baby's McDonald's eten

Een 184 kilogram zware moeder is goed op weg om haar kinderen even moddervet te laten worden als zijzelf. Hoewel de drieling nog maar acht maanden oud is, laat de 24-jarige Leanne Salt hen al McDonald's eten. "Ik ben te druk bezig om dochters Deanna en Daisy en zoontje Finlee te voeden zoals het hoort", klinkt haar verdediging. En dus krijgen de kleine baby's naast enkele ongezonde snacks en microgolfmaaltijden ook haar fastfood-overschotjes.

In totaal krijgen de ukjes per dag 1.249 calorieën binnen, terwijl de normale hoeveelheid 765 bedraagt. Leanne zelf speelt dagelijks 3.000 calorieën binnen, dat zijn er duizend meer dan aangeraden wordt. De corpulente mama ziet er echter allemaal geen graten in.

"Big is beautiful"

"Toen ze zes maanden waren, hebben ze voor het eerst McDonald's gegeten. Ze houden ook van fish and chips. Vermits ze natuurlijk nog geen tandjes hebben, kauw ik het voedsel eerst. Om 14 uur krijgen ze enkele kaaschipjes. Soms maak ik voor hen ook lasagne klaar in de microgolfoven. Baby's hebben altijd honger en dan is het handig om hen iets voor te schotelen dat al klaargemaakt is", aldus de stevige mama.

"Ook frietjes hebben ze al gegeten, maar net zo goed maak ik voor hen een maaltijd in de microgolf. Elke zondag geef ik hen groenten en fruit halen ze uit de typische babyvoeding: het moet immers niet altijd junkfood zijn. Als ze vanalles geproefd hebben, kunnen ze later zelf beslissen wat ze het liefste eten. Mijn baby's zijn gezond en 'big is beautiful'", zweert Leanne, die haar obesitas zelf wijt aan schildklierproblemen.

"Niemand eet mijn sla"

Nadat haar relatie halverwege de zwangerschap op de klippen liep, woont Leanne opnieuw bij haar moeder en broer. "Ik koop wel sla, maar niemand eet daarvan. Ze hebben liever gesuikerd voedsel", slaat de moeder van Leanne mea culpa.

Dokter Carol Cooper ziet het allemaal met lede ogen aan. "Een evenwichtig dieet is belangrijk om kinderen een goede start in het leven te geven. Op korte termijn kunnen slechte eetgewoonten leiden tot darmproblemen, denk maar aan constipatie. Op lange termijn bestaat het risico op obesitas, suikerziekte, hoge bloeddruk, hartkwalen en misschien zelfs nierproblemen.

Blog HLN, 28/04/09 (svm)

jo.guns
28th April 2009, 19:14
En er dan van verschieten dat kinderen later gepest kunnen worden omdat ze misschien "enkele kilootjes teveel wegen". Echt erg.. Dat je dit als moeder ook gewoon kan goedkeuren begrijp ik ook niet volledig. Zowel de moeder van de kinderen als de grootmoeder. Het is niet van geen groenten ed willen eten, maar je mag je kind ook wel iets geven dat het niet lust. Misschien is het op acht maanden nu wel wat vroeg, maar ik kan me nog goed herinneren dat ik als kleuter alles eens moest proeven wat er op mijn bord kwam en als ik er teveel over zei kreeg ik nog een schepje bij..

MinkeVanHoof
29th April 2009, 11:04
Ik las dit gisteren op de site en er zijn geen woorden voor.
Vele van de reacties op het artikel zeggen dat ze haar kinderen moet afnemen. Dat dit een soort mishandeling is. Ergens hebben ze wel gelijk.
Als je als moeder 'geen tijd' hebt om ze degelijk voedsel voor te schotelen, dan moet je geen kinderen hebben.
Er zijn niet genoeg woorden voor deze situatie eerlijk gezegd.

Sanne Van der borght
30th April 2009, 11:13
Ik vind dit ook heel erg. Zulke voeding is echt heel slecht voor kleine kinderen. Zij zijn nog in hun groei en hun lichaam is nog in ontwikkeling. Daarom moet je juist gezond eten en veel groenten en fruit eten. Als je je kinderen van jongsafaan ongezond en vettig eten geeft, dan mag je er zeker van zijn dat ze later lijden aan overgewicht. Ook als de moeder tijdens de zwangerschap enkel ongezond eten eet, heeft dit al gevolgen voor de kinderen. Het wordt tijd dat men de moeder doet inzien dat ze verkeerd bezig is. Meestal beseffen deze mensen niet dat ongezonde voeding echt zo schadelijk is en moeten daar dus op gewezen worden. Maar het is aan de moeder of aan omringende familie om er iemand, bv. een diëtiste, bij te halen.