PDA

Bekijk de volledige versie : Winnaars & verliezers 18-04-2009


Barst
18th April 2009, 16:53
VERLIEZERS


1. De weermannen

'Aprilse grillen, hé mevrouw.' Meer uitleg kregen we niet voor de blunder die de Vlaamse weermannen afgelopen week sloegen. Een koude, gure paaszondag hadden ze voorspeld. Het werd de warmste Pasen in 25 jaar! Volgens de weermannen is het in geen enkele andere maand zo moeilijk om het weer te voorspellen. Zegt VTM-weerman Eddy De Mey: 'Ik kijk nog maximaal drie dagen vooruit. Anders ga je gegarandeerd met de billen bloot.' Jaja, zo kunnen wij het ook.


2. De Kaboelse vrouwen

Je zult maar vrouw zijn in Afghanistan. Eerst stopt je echtgenoot je in een blauw omhulsel met kijkgat. En daarna verzint hij een wet die hem het recht geeft om jou om de vier dagen te verkrachten. Deze week betoogden jonge Afghaanse vrouwen tegen een nieuwe sharia-wet die mannen het recht geeft om seks van hun vrouw te eisen. Het was de eerste keer dat vrouwen openlijk betoogden in Afghanistan. Meteen kwam een tegenbetoging op gang van fanatieke moslimmannen. De wet werd wereldwijd veroordeeld, maar voorlopig niet geschrapt.


3. De Habsburgers

Karel II, de laatste telg uit het roemrijke geslacht der Habsburgers, kon niet praten tot hij vier was. Lopen lukte pas vanaf zijn achtste. En Karel was impotent. Wat meteen het einde van zijn roemrijke geslacht verklaart. Daar kon de goeie Karel zelf niets aan doen. Neen, dat was de schuld van datzelfde roemrijke geslacht dat veel te vaak met bloedverwanten was getrouwd. Door die constante inteelt zadelden de Spaanse vorsten hun nazaten op met allerlei genetische defecten, bleek deze week uit nieuw historisch onderzoek.


4. De secretaresses

'Vorig jaar kreeg ik pralines, een parfumbon en bloemen. Dit jaar niks.' 'Wat kunnen een paar bloemen wegen op het bedrijfsbudget?' 'Mijn collega werkt hier al lang en kreeg altijd bloemen. Dit jaar bleef het stil, ze is er het hart van in.' Wat u leest, zijn hartenkreten van misnoegde secretaresses. Want wat bleek? Na de bankensector, de auto-industrie en de vastgoedmarkt eiste de financiële crisis een nieuw slachtoffer: secretaressendag was dit jaar een complete flop.



WINNAARS


1. Bo

Pluizige krullenbol bestormt Witte Huis. Pa Barack had zijn dochters bij zijn verkiezingsoverwinning in november een hond beloofd en sinds deze week dartelt Bo over het gazon in Washington. Bo is een Portugese waterhond. Hij werd vernoemd naar Bo Diddley, het idool van moeder Michelle. Sinds Bo er is, wil iedereen een Portugese waterhond. Ook in ons land. Helaas hield de laatste Vlaamse fokster er negen jaar geleden mee op, dat lezen we in Het Laatste Nieuws. Gerta Fetweiss getuigt: 'Iedereen vroeg me: “Wat heb je nu aan een mislukte poedel,. Ik ben er dan maar mee gestopt.'


2. Zingende huisvrouw

Pluizige krullenbol bestormt Youtube. 'Ik ben Susan Boyle, ik ben werkloos, ik woon samen met mijn kat Pebbles en ik ben nog maagd.' Die woorden sprak een 47-jarige huisvrouw uit Glasgow voor ze in een Britse talentenjacht haar versie van I dreamed a dream uit Les Misérables ten gehore bracht. Hard gelach steeg voor haar liedje uit de zaal op, maar inmiddels is het You Tube-clipje met Boyles vertolking al ruim twaalf miljoen keer bekeken. Boyle was al te gast bij CNN en ook Oprah Winfrey wil de grijze kroezelkop in haar show.


3. Mevr. Verhofstadt

Pluizige krullenbol bestormt Ultratop. Niet met dampende beats of romige schlagers veroverde mevrouw Guy Verhofstadt de Ultratop. Neen, Dominique Verkinderen deed het in stijl met hemelse Bach-cantates. De jongste cd van haar koor Collegium Vocale staat al vijf weken genoteerd in de hitlijst. Deze week prijkt het album Jesu deine Passion op plaats 98.


4. Mr. Demi Moore

Pluizige krullenbol bestormt Twitter. Niet CNN maar de Amerikaanse acteur en presentator Ashton Kutcher heeft als eerste meer dan 1 miljoen aanhangers verzameld op de sociale netwerksite Twitter. De echtgenoot van actrice Demi Moore had de nieuwszender begin deze week uitgedaagd voor een Twitter-duel. De inzet: muskietennetten, te schenken naar aanleiding van Wereldmalariadag. Kutcher haalde het nipt van CNN. Tot dusver had nog geen enkel Twitter-account meer dan 1 miljoen aanhangers.


DS, 18-04-2009 (idg)

Jonathan Smets
23rd April 2009, 21:57
Susan Boyle is gewoon zalig :clap: Ik krijg er kippenvel van als die begint gaan te zingen en heel het publiek ginder trouwens ook :D

Sanne Van der borght
20th May 2009, 12:44
Inderdaad, zo zie je maar dat je niet jong en knap moet zijn om succes te hebben! Ik vind het daarom goed dat deze vrouw zoveel succes kent, zo wordt het ideaalbeeld toch wat aan de kant geschoven!