PDA

Bekijk de volledige versie : Serienummer GSM noteren

Barst
29th March 2009, 16:29
Serienummer GSM noteren

Informatie die zeer nuttig is en waarbij men zich kan afvragen waarom de gsm verkopers dat niet zeggen!

Toets op uw GSM: * # 06 # ( dus: sterretje, hekje, nul, zes, hekje) en bij het laatste hekje verschijnt het serienummer van je draagbare telefoon al op je scherm.

Deze code komt op het scherm en is natuurlijk uniek. Noteer deze code en zet die zorgvuldig weg (ergens in een GSM map bv. op je computer).

Als men je GSM steelt, telefoneer je naar je operator en geeft deze code door. Uw telefoon kan dan volledig geblokkeerd worden, zelfs als de dief de simkaart verandert. Je zult er waarschijnlijk je GSM niet mee terugkrijgen, maar je bent er dan wel zeker van, dat de dief met jouw GSM niets meer kan aanvangen.

Charlot Michiels
29th March 2009, 21:57
Het klopt volledig wat hier staat. Ik heb het al een keer meegemaakt, mijn vriend zijn gsm was gejat omdat hij op de hoogte was van deze methode heeft hij meteen naar zijn operator gebeld hierdoor heeft hij de dief toch een lesje geleerd. Ik denk dat door dit systeem het aantal diefstallen dratsisch zou kunnen verminderen. Als iedereen dit doet hebben dieven geen profijt meer bij het stelen van GSM's dus waarom zouden ze dan nog stelen.

Charlotte Van Helshoecht
26th April 2009, 12:20
Dit vind ik een heel goede 'uitvinding'. Voor ik dit las wist ik hier nog niets van. Ik heb meteen * # 06 # geprobeerd en er komt inderdaad het serienummer op! Ik vind dit heel handig en heb hem ook meteen opgeslagen zodat ik deze zeker niet kwijt geraak. Mijn zus haar gsm is al 2 keer gestolen/verdwenen geweest en we wisten nooit dat dit zo kon opgelost worden. Je hebt dan je GSM wel niet terug maar de dief kan tenminste niet meer jou geld verder op gebruiken of verder gebruik maken van de GSM. Ik ben blij dat ik dit te weten ben gekomen en ga dit zeker verder vertellen zodat iedereen hiervan op de hoogte is!