PDA

Bekijk de volledige versie : Einde van de minivluchten (geen akkoord met Vla)


wim leenaerts
8th March 2009, 12:12
Ik weet niet of wij (het gepeupel) hier ook mogen posten, zo niet, Barst, verplaats je deze post maar. Hij leek me wel interessant voor dit onderdeel van het forum, vandaar.

Einde van de minivluchten

BRUSSEL - Waals minister van Transport André Antoine heeft een ontwerpdecreet klaar dat minivluchten, over een afstand van minder dan 150 kilometer, verbiedt, zo schrijft La Dernière Heure zondag. De Waalse regering heeft zich na een eerste lezing akkoord verklaard met het ontwerp.
Met het decreet wil Antoine de geluidshinder van luchthavens in het Waals gewest beperken, vooral als het gaat om zeer korte vluchten waarvoor milieuvriendelijkere alternatieven bestaan.

Antoine betreurt wel dat er geen akkoord is met Vlaanderen, waardoor een bepaalde luchtvaartmaatschappij nog altijd vluchten kan uitvoeren tussen Deurne en Brussel.

Bron: www.destandaard.be, 08/03/09

Dit vind ik nu eens een erg goed initiatief van Wallonië. En nu wilt Vlaanderen niet meedoen... Het is me toch wat.

Barst
8th March 2009, 14:55
[QUOTE=wim leenaerts]Ik weet niet of wij (het gepeupel) hier ook mogen posten, (...)[/QUOTE] :shocked:
:doh:

wim leenaerts
8th March 2009, 17:52
[QUOTE=Barst]:shocked:
:doh:[/QUOTE]
There was a ;) missing... ;)
Het kon natuurlijk wel dat hier enkel zorgvuldig geselecteerde artikels behoorden voor een bepaalde RZL-taak hé.