PDA

Bekijk de volledige versie : Carpool-dag


BjornBlommé
6th March 2009, 23:12
Op donderdag 5 maart organiseerde Radio 1 een carpool-dag.
Hoe weet ik dat nu? Wel, mijn wederhelft en partner in crime zingt namelijk in het koor van Lessius Hogeschool Antwerpen (het lessiuskoor dus ;) ). Haar dirigent -Hans Primusz -liet haar via mail weten dat iedereen welkom was om het lied 'Rij met mij' te komen zingen op deze door radio 1 georganiseerde dag.

Het doel van de activiteiten was van persuasief karakter: het was namelijk de bedoeling meer mensen in te zetten om het mileu te steunen door te carpoolen naar het werk of elders. De dagelijkse massa's 'doemp' die de lucht in gaan, zijn een van de voornaamste oorzaken van onze luchtvervuiling (samen met zware industrie, CFK-gassen en de mossel natuurlijk).
Vandaag de dag kunnen we zulke acties goed gebruiken, want de ozonlaag lijdt erg onder al dat menselijke 'misbehaviour'.

Als laatste dan, wil ik jullie allemaal uitnodigen om het filmpje in de link onderaan te bekijken en jullie adviseren de raad van de zingende groep mensen niet in de wind te slaan. De tekst staat erbij en het lied is een vernederlandste versie van het populaire liedje 'Nothing sweet about me', dus meezingen is niet uitgesloten.

Volgend jaar zeker allemaal meedoen en voor nu...
Laat jullie maar eens goed gaan!!!

www.radio1.be/programmas/pepi/1500012/