PDA

Bekijk de volledige versie : Britse jongen wordt papa op zijn dertiende


Caroline.Deckmyn
13th February 2009, 14:28
Britse jongen wordt papa op zijn dertiende

LONDEN - Tienerouders zijn geen nieuw fenomeen, en zeker niet in een land als Groot-Brittannië. Maar Alfie Patten is er wel heel erg vroeg bij. De dertienjarige jongen uit Eastbourne is deze week vader geworden van een dochter, zo meldt de Sun.

Alfie wil naar eigen zeggen een goede vader zijn voor dochter Maisie. 'Ik vond het wel leuk om een baby te hebben. Ik zal goed maar streng zijn en voor het kind zorgen', zo luidde het.

De moeder van de Maisie is vijftien jaar oud. Bij de verwekking van het kind was Alfie twaalf jaar oud. Beide ouders beslisten niet over te gaan tot een abortus en de zwangerschap geheim te houden voor de grootouders. Na een tijdje kon het meisje haar zwangere buik echter niet meer verstoppen, maar de (groot)ouders steunen hun kinderen.

'Alfie had evengoed thuis met zijn Playstation kunnen spelen, maar hij zit elke dag in het ziekenhuis', zo meldde de trotse grootvader.

Bron: De Standaard, 13/02/'09

Sepp
14th February 2009, 00:50
Kinderen die kinderen opevoeden, ik blijf er vragen bij hebben...
Hij zou het kind 'streng maar rechtvaardig' opvoeden, maar hoe gaat hij dit doen als hij hier zelf blijkbaar maar weinig van meegenomen heeft?! :doh: Op mijn dertiende ging ik bij vrienden pingpongen, playstation spelen, skaten, ... Maar vader worden zat er net niet in!
Zijn kinderen nog kinderen dezer tijd, of moeten we gewoon accepteren dat kinderen op twaalfjarige leeftijd reeds bezig zijn met sexuele driften en dat er dus zulke ongelukjes kunnen gebeuren?! Moeten we ze nóg vroeger inlichten, of wat kunnen we doen om zulke toestanden te vermijden?!
Heeft ie trouwens al een datum vastgelegd om te trouwen? :D

Hanne VG
14th February 2009, 16:22
Toen ik deze morgen in de krant de foto zag van de nog wel heel jonge papa, was ik toch geschokt. Tienermoeders en -vaders komen natuurlijk wel meer voor. Maar 13 jaar zijn en al papa worden, is toch wel erg uitzonderlijk (gelukkig!). Bovendien leek deze jongen op het eerste zicht ook nog jonger dan hij werkelijk was. Op het VTM-nieuws liet men een interview zien met de kersverse papa. Ze vroegen hem: ''Hoe ga je dit financieel klaarspelen?'' Hij antwoordde: ''Wat is financieel?''

Hieruit kan je volgens mij al goed afleiden, dat de papa echt nog niet volwassen en verantwoordelijk is om een kind op te voeden. Hij is zelf immers nog een kind, wat in principe normaal is voor iemand van 13. Kinderen van 13 moeten zich normaal met heel andere dingen bezig te houden, dan een kind opvoeden. Ik vind dat deze jonge papa en mama, toch beter eens twee keer hadden nagedacht, alvorens aan kinderen te beginnen.

Karen 01
14th February 2009, 16:28
Ik ben het volledig eens met Sepp. Ik geloof nooit dat kinderen kinderen kunnen opvoeden.
Ik snap eigenlijk niet goed dat een jongen van 12 jaar echt bezig is met "seksuele driften" maar wat ik nog minder snap is dat de grootouders "trotse grootouders" zijn. Ik zou me schamen in hun plaats denk ik. En de papa van 13 is blijkbaar ook trots, maar hoe lang gaat dit duren? Hij beseft blijkbaar nog niet welke "vrijheden" hij allemaal zal moeten opgeven.