PDA

Bekijk de volledige versie : Obama bezorgt vier miljoen kinderen ziekteverzekering.


Jonathan Smets
5th February 2009, 17:43
De Amerikaanse president Barack Obama heeft zijn handtekening gezet onder een wet waarbij vier miljoen kinderen uit laagbetaalde of sociaal zwakke gezinnen in een ziekenfonds van de overheid komen. De vier miljoen komen bij de zeven miljoen kinderen die al voor een dergelijke ziektekostenverzekering in aanmerking kwamen.
Enkele uren eerder was het Huis van Afgevaardigden akkoord gegaan met de uitbreiding van het aantal jonge verzekerden. De Senaat ging vorige week al akkoord. Obama heeft in zijn verkiezingscampagne de hervorming van het Amerikaanse gezondheidsstelsel tot een van zijn speerpunten bestempeld. Eerdere pogingen van de Democraten in het Congres om gelijksoortige wetten erdoor te krijgen stuitten op een veto van Obama's Republikeinse voorganger George Bush. Bush vond de maatregelen veel te duur. Obama bekostigt de maatregelen met een verhoging van de belasting op sigaretten.

www.demorgen.be
Dit zijn toch weer 4 miljoen arme kinderen meer die financieel gesteund worden op gezondheidsvlak door de Amerikaanse overheid. Ik denk dan vooral aan kinderen die een zware ziekte hebben en die dus zware en dure medicatie nodig hebben. Om nog maar te zwijgen van de forse ziekenhuiskosten die anders de ouders allemaal zelf moeten betalen. Ook vind ik het goed dat Obama dat geld haalt van een belastingverhoging op sigaretten. De rokers dragen hun steentje dus eigenlijk bij voor de zieke kinderen. Maar of al die ongezonde rook dat compenseert?

line.puimege
13th May 2009, 23:44
Ik denk echt dat Amerika veel beter af zal zijn met President Obama. Zorgen voor ziekteverzekeringen is één van de voorbeelden waardoor Amerika een beter land zal worden voor haar burgers. Ik denk dat wij soms niet beseffen hoe goed we het hier wel hebben. Iedereen kan wel zijn beklag doen over de belastingen, maar moesten deze er niet zijn en je maakt iets mee dan zou je het allemaal uit eigen zak kunnen betalen. In Amerika kijken ze ,bij wijze van spreken (of typen), zelfs eerst naar je bankrekening om te kijken of je de ziekenhuiskosten wel kan betalen vooraleer ze je verzorgen! Ik geloof echt dat Obama meer inzit met de burgers van zijn land, dan wat er in het buitenland gebeurt en zo zou het ook moeten zijn!

liesanne.adriaenssens
14th May 2009, 09:00
HOERA OBAMA :D !
Weer een goede daad die zijn naam siert. Hij haalt eigenlijk twee overwinningen in één keer binnen. Meer kinderen die onder de zekerheid van de staat vallen en misschien minder rokers. Met een financiële crisis en dat de prijzen van tabak verhogen, zullen er (heel) misschien enkele rokers stoppen.
Het is goed om te zien dat Amerika iets doet aan de hoge ziektekosten. Als je in Amerika, als gewone burger kanker kreeg, vlogen al je financiën de deur uit. Het is goed dat er een stap is gezet in de juiste richting die deze situaties zou moeten voorkomen.