PDA

Bekijk de volledige versie : Politici in quizprogramma's


koenmaes8
17th January 2009, 11:57
Naar aanleiding van volgend artikel op actualiteit.org (http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=23999).

Vindt u dat politici mogen deelnemen aan quizprogramma's op tv?

Barst
18th January 2009, 03:29
Waarom niet eigenlijk? Ik kan nl. achteraf zelf wel uitmaken waarom ik op welke politicus stem, en ik weet redelijk zeker dat een succesvolle deelname aan een of andere quiz vanwege welke politicus dan ook hem of haar mijn stem niet zal opleveren, althans niet uitsluitend... Tegelijk: ik zou hypocriet zijn als ik zou zeggen dat ik ongevoelig zou zijn voor het feit dat een politicus op basis van zijn/haar deelname aan bv 'De Slimste Mens' zich zou hebben laten kennen als 'niet-dom-mens'... :D
Maar het omgekeerde geldt evenzeer: als een van mijnentwege 'bevoorrecht politicus' zou afgaan, dan weet ik eigenlijk wel zeker dat dat mijn oorspronkelijk stemgedrag NIET zou veranderen! :Party:
Anderzijds, in verband met dat 'welke politicus dan ook': het argument werkt een beetje dubbel: als het om een quiz gaat, dan is het politiek weinig of niet relevant, en bijgevolg ben ik van mening dat het cordon sanitair op dat vlak niet moet gelden! :shut:
Toegegeven: natuurlijk zou ik er genoegen in scheppen om bv Filip De Winter na 1 aflevering te zien afgaan, maar anderzijds vind ik dat hij in een spelprogramma moet toegelaten worden, zelfs al zit het risico er in dat hij het langer 'trekt' dan ik zelf had gewild... :slash:
Net zoals ik ooit nog eens hoop het nummer 'Koning Leopold II' van Jef Elbers op de radio terug te horen, ondanks het feit dat de man zich ooit kandidaat heeft gesteld voor het VB. Dat laatste doet namelijk nl. weinig afbreuk aan het feit dat het een steengoed liedje is... :clap:
Overigens: ’Ik verafschuw alles wat u schrijft, maar ik zou mijn leven ervoor geven dat u het kan blijven schrijven’, schreef Voltaire al in de achttiende eeuw... :(

koenmaes8
19th January 2009, 09:22
natuurlijk zou ik er genoegen in scheppen om bv Filip De Winter na 1 aflevering te zien afgaan
Dan moeten ze hem eerst wel toelaten voor dergelijke programma's natuurlijk.

Eerlijk gezegd vind ik wel dat De Winter een punt heeft als hij zegt dat dit positief is voor de imagocampagne van de betreffende politici.

En is dit ook niet een beetje discriminatie?

elienvanlimbergen
19th January 2009, 12:32
Ik heb er persoonlijk absoluut geen problemen mee dat politici zich aan een quiz wagen.
Wat ik mij wel afvraag is of mensen ook zo'n heisa maken rond pakweg iemand uit de gemeentepolitiek, die lokaal toch ook heel wat in de pap te brokken heeft?
Zoals Koen en Barst al zeiden mag de kans dat politici voor een quiz gevraagd worden wel niet afhangen van hun politieke voorkeur.

wim leenaerts
19th January 2009, 16:21
[QUOTE=koenmaes8]En is dit ook niet een beetje discriminatie?[/QUOTE]
Dat ze hem systematisch weren uit programma's is niet correct, maar als producent van zo'n quiz worden er voor het kiezen van kandidaten toch wel enkele criteria gebruikt ivm kijkcijfers enz: ofwel ben je knap, ofwel ben je grappig en dat is Filip de winter geen van beiden. :D

koenmaes8
28th January 2009, 14:05
Vanavond komt SPA aan bod in de slimste mens eens kijken of daar slimme politici zitten :) :) :D