PDA

Bekijk de volledige versie : Werknemer sms-chatdienst: 'Die geile lolita, dat ben ik'


Barst
6th January 2009, 19:58
Werknemer sms-chatdienst: 'Die geile lolita, dat ben ik'


BRUSSEL - Een werknemer van een sms-chatdienst die seksdates belooft, noemt de service boerenbedrog.


Dennis, uit Sint-Niklaas, klust 's avonds bij als operator bij een sms-chatdienst. Die dienst adverteert in bladen, via het internet en in de late uren op de commerciële televisie. In het Radio1-programma Peeters & Pichal deed de man gisteren een boekje open over zijn werkgever.

Alles begint bij de advertenties waarin dames vragen hen te sms'en. Niet via een gewoon telefoonnummer, maar wel via een verkort (en dus ook duur) nummer. Dennis werkt gewoon thuis via zijn laptop. 'Het weerzinwekkende is dat op elk moment van de dag mannen intekenen. Sommigen zijn echt vaste klanten. Alles bij elkaar moeten ze toch met bijna 100.000 zijn', gokt hij. Voor Dennis maakt het niet uit of de klant een lolita, een net gescheiden sexy mama of een ongelukkige huisvrouw wil. 'Ik kan zijn wie ik wil.'

Volgens Dennis denken de mannen aan de andere kant van de lijn echt dat ze praten met hun droomvrouw. Hij verdient 14 eurocent per bericht dat hij verstuurt. Terwijl de klant voor elk verzonden én ontvangen bericht 1,50 euro moet ophoesten. 'In een uur tijd wissel je makkelijk tot 15 sms'jes uit. Terwijl je dan over heel banale dingen spreekt. Zo vragen ze hoe ik eruitzie en of ik een sexy lingeriesetje draag. Een eenvoudige conversatie op een avond kan al snel tot veertig berichten oplopen. Laten we zeggen dat ik in vier uur zelf ongeveer tweehonderd berichten verstuur. Dat komt neer op net geen 30 euro. Het is best hard werken.'

Na een tijdje klagen veel mannen over hoge telefoonkosten. 'Ze proberen dan om je privénummer te pakken te krijgen. Natuurlijk geef ik dat nooit. In eerste instantie probeer ik de klant met lieve berichtjes te paaien. Als hij blijft klagen, stellen we - zoals het boekje voorschrijft - de klant voor om de kosten te delen. Dan vraag ik zijn rekeningnummer waarop ik mijn part zogezegd kan storten. Zo hou ik hem wel weer een paar dagen aan het lijntje. Intussen rinkelt de kassa.'

Volgens Dennis zijn hij en zijn collega's heel professioneel. 'We houden per nummer bij wie de klanten zijn en wat ze doen. Werken ze? Hebben ze een huisdier? Dat gaat allemaal in een bestand. Als een klant me in een sms heeft gezegd dat hij binnen twee weken voor de politierechter moet verschijnen voor rijden onder invloed, zal een collega of ik hem op die dag vragen hoe het is geweest in de rechtszaal. Zo voelt de klant zich persoonlijk aangesproken en gelooft hij dat hij met één persoon te maken heeft.'

Klanten kunnen de service alleen stopzetten door 'STOP' te sms'en naar de dienst. 'Maar veel mannen hebben dat niet door. Als ze op een bepaald ogenblik beseffen dat ze bedrogen worden, sturen ze dat ons in een lange zin. Dan sturen we lieve berichtjes terug in de trant van: “Ach lieverd, we komen hier samen wel uit,.'


DS, 06-01-2009 (bjm)

Ann Van der Flaas
7th January 2009, 17:00
't Is natuurlijk een manier van geld verdienen hé... maar persoonlijk zou ik het voor mezelf niet kunnen goedkeuren om te liegen... dus, voor dit baantje pas ik alvast! :p