PDA

Bekijk de volledige versie : Miljoenen dinobotten opgegraven in China


Jeff Diels
30th December 2008, 23:03
In China werden beenderen van de Hadrosauridae gevonden. Nooit eerder vonden archeologen een skelet van deze dinosaurus.
Chinese paleontologen hebben tijdens opgravingen miljoenen dinosaurusbeenderen ontdekt. De vondst gebeurde in een regio in het oosten van China. Dat meldt het dagblad Peking Nieuws.

50 ton dinobeenderen
"Deze groep fossielen is momenteel de belangrijkste ontdekking, binnen de geografische zone, die ooit werd gedaan", aldus de paleontoloog Zhao Xijin in het dagblad. De fossielen zitten liggen vlakbij de stad Zhucheng, in de provincie van Shadong. Sinds de jaren '60 zijn in deze regio al ongeveer 50 ton dinosaurusbeenderen gevonden.

Eendesnaveldinosaurus
Bij de opgravingen werden de beenderen van de Hadrosauridae, ook wel eendesnaveldinosaurus genoemd, gevonden. Het is de eerste keer dat een skelet van deze dinosaurus, die negen meter hoog en 16.6 meter lang was, gevonden is. (belga/adb)

bron: www.demorgen.be

Mooi mooi, als toekomstig geschiedenisleerkracht kan ik zo'n vondst alleen maar toejuichen. Bij elke vondst komt men steeds dichter en dichter in de buurt van de werkelijke geschiedenis. Wat is er werkelijk gebeurt? Hoeveel dino's hebben er bestaan?
Ik ben heel blij met dit soort artikels. Hopelijk kan ik gauw eens een bezoekje brengen aan het dinomuseum en misschien staat dit nieuwe exemplaar daar ook al op mij wachten. :)

Bram Jacobs
31st December 2008, 12:17
Zoals Jeff al zegt komen we door zulke opgravingen steeds dichter bij de waarheid van het verleden. We hoe meer onderzoek men doet op deze botten hoe meer men te weten zal komen over hoe ze eruit zagen hoe het klimaat moest geweest zijn, enz.

Dus Jeff ik ga mee naar het dinomuseum. ;) :D