PDA

Bekijk de volledige versie : Vader stuurt dochtertje de vriesdood in op kerstdag


marliessomers
30th December 2008, 21:39
Het lijkt het scenario voor een intriest Hollywood-kerstdrama, maar wat volgt is jammer genoeg een waargebeurd verhaal. Robert Aragon, een 55-jarige man uit Jerome (Idaho) stuurde op kerstdag zijn 11-jarig dochtertje en haar broertje van twaalf de vrieskou in toen zijn auto vast kwam te zitten in een sneeuwstorm op Highway 75, ten noorden van Shoshone in Idaho.

16 kilometer door sneeuwstorm in pyama
Aragon was op weg naar het huis van zijn ex-vrouw om er de kinderen voor het kerstfeest af te zetten. Sage Jenks-Aragon en broer Bear Mooshine Aragon moesten de 16 kilometer naar het huis van zijn ex maar lopen. Ze hadden onder hun jas enkel een pyama aan. Hijzelf en zijn neef, Kenneth Quintana, bleven in de auto wachten tot ze weer verder konden rijden.

Moeder slaat alarm
Vier uur later sloeg de moeder alarm. Ze belde haar ex op om te vragen waar de kinderen bleven. Aragon zegt zelf op te zoek te zijn gegaan naar de kinderen, maar hij waarschuwde de politie pas om 19 uur, nog eens vijf uur later.

Doodgevroren en ondergesneeuwd
's Anderendaags werd het meisje vier kilometer van haar vertrekpunt gevonden door een speurhond. Ze was doodgevroren en helemaal ondergesneeuwd. Haar broer had haar achtergelaten toen de kinderen het niet eens konden worden over welke kant ze opmoesten.

Jas en laarzen kwijtgespeeld
Bear overleefde de tocht, hij moest wel in het ziekenhuis behandeld worden voor ernstige onderkoeling. Hij geraakte tot aan een parkeerplaats naast de weg met een openbaar toilet, anderhalve kilometer van waar zijn zusje in de sneeuw werd gevonden. De jongen was onderweg zijn jas en zijn laarzen kwijtgespeeld.

"Dit is moord"
Ondertussen heeft een rechter Robert Aragon moord ten laste gelegd. De vader smeekte de rechter de borgsom van een half miljoen dollar te verlagen. Waarop de rechter niet inging.

Aragon toonde zich hevig geëmotioneerd door de dood van zijn dochter. Zodra hij hoorde dat er mogelijk levenslang tegen hem geëist wordt, ramde hij met zijn hoofd op het beklaagdenbankje.

"Ze wilden per se naar mama"
De rechter nam het Aragon kwalijk dat hij zijn dochtertje Sage en twaalfjarige zoon liet lopen toen zijn truck vaststond in de sneeuw. Volgens neef Quintana probeerde Aragon zijn kinderen tegen te houden, "maar ze wilden per se naar hun moeder".

30/12 HLN

dominiquevandevliet
30th December 2008, 21:47
Dit is gewoon te erg voor woorden! Wat een slechte vader. Als je niet overweg kan met kinderen, begin er dan ook niet aan! Als het aan mij ligt sturen ze de man zelf zonder kleren de straat op, in de vrieskou!
De kinderen waren helemaal niet gekleed op een tocht (die onverantwoord is)! Kleine kinderen moeten hulp gaan zoeken voor hun vader??? Het moet net andersom zijn!!! Ik hoop dat de man en zijn neef hier een zware straf voor krijgen!

Sofie Geerinckx
30th December 2008, 22:15
Toen ik deze ochtend dit artikel las vond ik het te erg voor woorden. Wie kan zijn kinderen nu zo iets aandoen. Dit vind ik gewoonweg onmenselijk. Het is dan ook onverantwoordelijk kinderen er alleen op uit te sturen in zulke koude. Dacht die man niet na of wou hij echt zo graag van zijn kinderen af.

Het is niet meer dan juist dat de rechter hem moord ten laste legt. Ik vind het zielig van de man dat hij hierdoor ineens hevig geëmotioneerd. Waarom neemt hij niet gewoon de verantwoordelijkheid voor zijn daden. Ook geloof ik er niet veel van dat de kinderen perse naar hun moeder wilden en hierdoor alleen door de vrieskou zouden gaan.
Veel zal hij hen dan toch niet tegengehouden hebben. Zo hoop ik ook dat hij en zijn neef hiervoor een zware straf krijgen.

Inne.Vets
31st December 2008, 10:49
Ik vind het ook onverantwoordelijk (om nog maar eens in herhaling te vallen) wie doet zijn kinderen dat nu aan. Zoals al gezegd is als je die kinderen niet wil begin er niet mee. Hierop zou ik dat niet zeggen je weet opvoorand niet hoe je met die kinderen overweg kan. Maar wat ik wel vind is dat je de voogdij dan maar aan de moeder moet geven i.p.v. zo met je kinderen om te gaan. Als je er dan niet mee overweg kan moet je dat ook niet.
En voor zijn neef of hij zag die kinderen ook niet graag of hij had de vader van die kinderen al iets moeten aangedaan hebben en achter de kinderen zijn aangegaan. Dus ik vind hem zeker medeplichtig.
Zo een schandaal om maar te denken dat de tijd rond Kerstmin en nieuw jaar een familiegebeuren is en dat iedereen zich dan verzoend.

Bram Jacobs
31st December 2008, 11:32
Als ouder heb je de verantwoordelijkheid over je kinderen en moeten ze ook naar je luisteren. Dus de vader had de kinderen in de wagen kunnen houden. Ik begrijp niet dat je je kinderen in pyama kan laten gaan in de vrieskou, dan moet je toch echt dom en onverantwoordelijk voor zijn.
De man zal natuurlijk niet de intentie gehad hebben zijn dochtertje te vermoorden maar zal uit goede bedoelingen gehandeld hebben, maar die zijn dan slecht uitgedraaid voor het kind.
Ik denk niet dat de man levenslang moet krijgen maar ik vind wel dat hij gestraft moet worden met een alternatieve straf. Volgens mij heeft hij psychologische en sociologische hulp nodig, hij moet leren wat een juiste opvoeding is en hoe hij die moet geven, ook moet hij leren wat verantwoordelijkheid is. Pas nadat hij dit alles onder de knie heeft mag hij pas zijn zoon weer zien. Ik denk dat dit toch een betere straf is dan levenslang.

daphne.nauwelaerts
31st December 2008, 11:54
Volgens mij hebben de vader en zijn neef echt geen verstand, wie laat zijn kinderen nu zo ver alleen in de kou lopen? Dat zijn kinderen zelf naar hun moeder wilde is een stom excuus. Je kan je kinderen toch niet alles toelaten wat ze willen en zeker niet zo iets gevaarlijk. De man had beter moeten weten. Ik vraag me af of hij wel met zijn kinderen inzit. Zo iets doe je toch niet? Dat de rechter de man moord ten laste heeft gelegd is normaal. Hij had misschien niet de bedoeling om het meisje te doden, maar ze is wel dood. Door zijn onverantwoord gedrag. Hij had beter moeten weten, er kon zo veel gebeuren op die 16km. Het meisje is dood en hij en zijn neef moeten hiervoor gestraft worden.

Charlot Michiels
31st December 2008, 17:14
Ik vind dit onverantwoord gedrag van de vader. Ook al zou het niet gesneeuwd hebben dan stuur je je kinderen van 11 en 12 jaar nog niet alleen op pad voor een tocht van wel 16 km. Of kinderen nu graag naar hun moeder wilden of niet, als volwassenen moet je weten dat dat onmogelijk was op die moment want de kinderen hadden niet meer aan dan een jas en hun pyama.
Dat de vader veroordeeld is tot moord vind ik rechtvaardig. Hij zal toen misschien niet gedacht hebben aan de mogelijke gevolgen maar daar moet hij nu voor boeten.

Tine Van den Langenbergh
31st December 2008, 17:32
Het is inderdaad onverantwoordelijk om als ouder je kinderen van 11 en 12 voor zo'n lange tocht alleen op pad te sturen. Dan komt de sneeuw er nog bij en de kledij die helemaal niet aangepast was op dit weer. Ook snap ik het niet waarom hij niet vroeger is gaan zoeken of de politie pas 5uur later waarschuwde. Een normale ouder zou dan toch erg ongerust zijn en dadelijk de politie inschakelen. Ik vind dat deze man zeker een straf verdient en dat hij tijdelijk zou moeten verdwijnen uit het leven van zijn ander kind.

Kim Verlooy
31st December 2008, 19:39
ongelooflijk, gewoonweg ongelooflijk. Dat iemand het in zijn hoofd kan halen zijn kinderen zo de dood in te sturen, bewust of onbewust. Dit bewijst nog maar eens dat vele mensen niet klaar zijn om verantwoordelijkheden op te pakken. Maar dit slaagt echt wel alles, ik kan er gewoonweg niet bij met men hoofd.