PDA

Bekijk de volledige versie : Bankrover laat naam en adres achter


Jeff Diels
30th December 2008, 10:18
Een bankrover in Chicago heeft het de politie wel erg makkelijk gemaakt om hem op te sporen nadat hij vierhonderd dollar had buitgemaakt.

Het stukje papier dat hij aan de kassier overhandigde met de boodschap dat hij snel geld wilde omdat hij anders zou schieten was namelijk een loonstrookje, compleet met zijn naam en adres.

De man liet de helft van het strookje achter toen hij zich met de buit uit de voeten maakte. De politie vond de andere helft buiten voor de deur van de bank. Nu riskeert de man twintig jaar gevangenisstraf. (novum/mvl)

bron: www.demorgen.be

Dit is toch wel lachwekkend eigenlijk he. Je hoort vaker van die verhalen uit de VS. Waarschijnlijk is deze man wanhopig geweest en zag hij als enige uitweg om een overval te plegen. De manier waarop laat vermoeden dat het een plotse ingeving moet geweest zijn maar ik vraag me gewoon af wat hem bezielde om het op een loonstrook te doen. Ik hoop maar dat de man niet te zwaar gestraft word, de buit is tenslotte teruggevonden, er zijn geen gewonden gevallen en ik ben er zeker van dat, mits de juiste begeleiding, deze man nooit nog een overval pleegt.

Joost Heylen
30th December 2008, 10:44
De man is niet echt slim geweest. Maar we weten de reden van de overval niet. Misschien zat de man financieel aan de grond of was het gewoon een drugsverslaafde die geld nodig had om drugs te kopen. Er zijn geen gewonden dus dat valt goed mee.

Sofie Geerinckx
30th December 2008, 10:46
Ik begon spontaan te lachen toen ik enkel nog maar de titel las van het artikel. Zoals Jeff al zei hoor je vaker van deze verhalen, maar ik dacht niet dat een bankrover echt zulke domme stunt zou uithalen.

Toch heb ik wel vragen bij deze overval:
Zoals waarom kon hij niet gewoonweg zeggen dat hij geld wou en moest hij het opschrijven. Als hij dit niet had opgeschreven had niemand geweten hoe hij noemde of waar hij woonde.
Ook dat het andere deel van het loonstrookje gewoon voor de deur lag begrijp ik ook al niet
Dus volgens mij heeft hij absoluut niet stilgestaan bij wat hij ging doen of deed.

chelsy collart
30th December 2008, 14:04
Zoiets is toch geweldig!
Je loonbriefje afgeven met een boodschap op! Haha, nu zie je hoe stom mensen kunnen zijn, ik durf te wedden dat die man zich nu met zijn hoofd tegen de muur slaat! Ik vind het wel geweldig, als je zo stom bent om een bank te overvallen dan weet je ook dat die mensen zo stom zijn dat ze gevonden worden door zoiets. Als je verder nadenkt over het incident, een goed voorbereide crimineel gebruikt niet iets waar zijn naam opstaat, dit lijkt eerder een wanhoopsdaad, niet goed voorbereid.

Frederik Bogaerts
30th December 2008, 20:41
Inderdaad, dit is niet zeer snugger van de overvaller. :)
Deze overval had hij waarschijnlijk niet voorbereid en stond niet goed in zijn schoenen op dat moment.
Maarja, ik hoop dat hij door deze domme fout te maken opnieuw op het goede pad zal geraken.

Vincent
30th December 2008, 21:30
ik vind dit best wel lachwekkend :)
Ik denk dat de man zijn IQ niet bijzonder hoog is.
Maar 1 ding is zeker, hij zal het geen 2de keer doen nu ze hem hebben gevat :D. Meest grappige moment van 2008 :p

dominiquevandevliet
30th December 2008, 21:30
Domme jongen! De man dacht waarschijnlijk dat hij er goed vanaf zou komen.
Die doet dat geen tweede keer meer. :D

Maartenc
30th December 2008, 23:44
Laten we de positieve kant van deze man bekijken. Hij denkt aan het milieu en herbruikt zijn papier! ;)

Maar nee serieus, dat is inderdaad wel heel erg stom.