PDA

Bekijk de volledige versie : Britten brengen hond naar asiel omdat hij niet bij het Salon past


jessica.luyckx
19th December 2008, 15:16
http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/555289/2008/12/16/Britten-brengen-hond-naar-asiel-omdat-hij-niet-bij-salon-past.dhtml

Britten brengen hond naar asiel omdat hij niet bij salon past

Veel mensen zien volgens de organisatie hun hond als een accessoire.
"Mijn hond past niet bij het salon" is het meest gebruikte excuus van Britten om hun huisdier naar het asiel te brengen. Dat meldt de grootste Britse hondenwelzijnsorganisatie.

Op de tweede plaats in de top tien staat: "de hond is vals en heeft twee verschillende kleuren ogen, net als David Bowie''. Dat het interieur een belangrijk excuus is, blijkt ook uit nummer drie, namelijk dat de hond niet bij het witte tapijt past.

Andere smoezen zijn onder meer dat andere huisdieren niet met de hond kunnen opschieten of dat de hond een ongewenst geschenk was. Volgens de organisatie zien te veel mensen een hond als modeaccessoire in plaats van een huisdier dat ze jarenlang willen verzorgen. (anp/adv)
16/12/08 15u16

Ik vind het schandalig dat sommige mensen daarom hun hond naar het asiel doen. In sommige gevallen kan je niet anders dan de hond wegdoen. Maar omdat hij niet bij het salon past. Koop een ander salon!!!
Je hond neem je voor je leven. Je verzorgt hem en geeft hem een goed leven. Als je hiertoe niet in staat bent, koop er geen. Dit zeggen ze tegenwoordig ook al in de winkel. EN toch gebeurt het nog te veel dat mensen hun hond weggeven omdat hij niet bij het huis past. Een hond heeft ook gevoelens. misschien niet zo duidelijk als bij een mens maar hij wilt ook geliefkoosd worden. Hij heeft ook recht op een warm thuis en op een goede maaltijd.

Inne.Vets
19th December 2008, 19:26
Waar ik driect aan dacht als ik dit las was dat als je dan een nieuw salon gaat kopen neem uw hond dan mee dan past hij er zeker wel bij. En anders weet je toch hoe je salon er uitziet en als het dan toch zo belangrijk voor jou is dat je hond hierbij past voorzie dat dan op voorhand. En dit heeft ook te maken met de hond niet bij het huis past of bij het witte tapijt.
En als je dan toch een ander salon zou kopen en je vrouw of man past daar niet bij wat doe je dan? Zet je die gewoon aan de deur want hier bestaat geen assiel voor. Hoe stom is dat wel niet. Je kiest normaal gezien toch ook je man of vrouw voor het leven en niet voor 2 jaar anders begin je toch ook met een verkeerde ingesteldheid aan een relatie. Als je een hond in huis neemt voor maar 2 jaar vind ik dat je ook met de verkeerde ingesteldheid hieraan begint.

Ellen Brosens
21st December 2008, 11:14
schandalig dat sommige mensen zo over dieren denken. Als je een dier hebt moet je er maar voor zorgen ongeacht dat hij bij u interieur past of niet. Desnoods pas je u interieur aan he. Sommige mensens zijn zo gevoelloos voor dat soort dingen. Ik zou mijn huisdier nooit naar een asiel kunnen doen, ik vind als je er een hebt moet je hem verzorgen. Dieren hebben ook gevoelens en je krijgt er zeer veel liefde van terug.

Tinne.Buyens
21st December 2008, 16:00
De aankoop van een hond is niet hetzelfde als de aankoop van een paar schoenen ofzo.
Een hond koop je niet alleen omdat je die puppy toevallig zo mooi vindt.
Wie een hond koopt moet er rekening mee houden dat ze ervoor moeten zorgen, dat de hond rekent op hen, onder andere voor hun voedsel. En als je vindt dat je hond moet passen in je salon of bij je witte tapijt, dan moet je maar een foto van je salon of van je tapijt meenemen naar de dierenwinkel en die naast de hond houden, dan kun je meteen eventjes vergelijken.
Een hond koop je ( meestal ) voor zijn hele leven, je moet voor hem zorgen, er alles aan doen om de hond een zo goed mogelijke thuis te bieden.
En niet omdat de beige kleur van je labrador nog zo mooi matcht met je houten meubels in lichte kleur.

Evelien Snels
21st December 2008, 16:44
Tegen zulke dingen kan ik dus werkelijk niet tegen. Ik ben een fervente dierenvriend en dat geldt ook voor de rest van mijn familie en wij hebben dus zelf een hele hoop dieren. Dus ik weet dat dieren en dan vooral honden veel werk zijn. Daarom vind ik het eigenlijk geen slecht idee om mensen vooraleer ze een hand aanschaffen een proces te laten doorlopen, een hoop formulieren te laten invullen zoals bij de adoptie van een kind, de mensen die dan echt een hond willen zullen dit er voor over hebben. Er zullen nogal wat minder honden gekocht worden en dus ook minder honden in asielen terecht komen. Ik weet wel dat dit in praktijk niet uitvoerbaar is. Maar kom-aan een hond wegdoen omdat hij niet mooi staat bij uw interieur? Ik wist dat het erg gesteld was maar dat het deze proporties aannam.. Ik ben werkelijk niet goed van de mate van decadentie waarin wij verzeild zijn geraakt. Er is een mevrouw bij ons op de hondenschool en die heeft op haar auto plakken: "A dog's for life, not just for Christmas!" Ik vind het zeer passend in deze context. Voor mijn part mogen ze de verkoop van honden verbieden tussen 1 december en 15 januari zodat er geen onbezonnen aankopen worden gedaan tijdens de kerstperiode als cadeau voor dochter- of zoonlief. Bezint eer ge begint!

daphne.nauwelaerts
21st December 2008, 20:17
Die mensen moeten hun diep schamen. Een hond is een levend wezen.
Waarom zou een hond bij het salon moeten passen? Ik vind het erg dat sommige mensen hun huisdier als een accessoire beschouwen!