PDA

Bekijk de volledige versie : Australiër brengt wijn op de markt die aderen spoelt


Sanne.Vosters
15th December 2008, 12:13
Australiër brengt wijn op de markt die aderen spoelt

Een Australische arts brengt een wijn op de markt die je aderen spoelt terwijl je hem drinkt. "De meest gezonde wijn ter wereld", beweert dokter Philip Norrie uit Sydney.

Elke fles bevat tot 100 keer meer reservatrol, dit is een natuurlijke anti-oxidant die in druiven en dus ook in gewone wijn voorkomt. Zijn wijn, waar grote hoeveelheden van het reukloze en kleurloze reservatrol aan worden toegevoegd, zou werken als een "arteriële schoorsteenveger". Van resveratrol is wetenschappelijk aangetoond dat het de bloedstroom verbetert en de vorming van plak in de aderen tegen gaat.

Philip Norrie produceert een opgepepte wijn op basis van de chardonnay-druif en eentje op basis van de syrah-druif. "Maar ik druk erop dat gunstige effecten voor de gezondheid enkel kunnen bij matig drinken", aldus Norrie.

Gazet van Antwerpen, 15 december 2008

Reservatrol zit in de schil van druiven. Het is dus een natuurlijke stof, die planten zelf produceren als ze aangevallen worden door schimmels of bacteriën. Het weert niet alleen kankers en infecties, maar het belangrijkste effect is wellicht dat het de veroudering tegengaat. Dit komt doordat men het lichaam wijs maakt dat er minder calorieën zijn opgenomen.
Hier nogmaals het bewijs dat een glas wijn wel gezond kan zijn. Natuurlijk wel in mate!

Bram Jacobs
15th December 2008, 22:27
Als dit werkt zou ik het volgende voorstellen: laat de studenten op school 1 glas wijn drinken zodat ze gezonder kunnen leven.
Als je aders openstaan en dus het bloed beter kan stromen, kan er meer zuurstof naar de hersenen worden gebracht en zullen we ons beter kunnen concentreren.
En dat is toch wat alle docenten willen dat we goed opletten en goede punten behalen. ;)
Ik zou zo zeggen Barst leg het eens voor aan John Maes. :D ;)