PDA

Bekijk de volledige versie : Van den Brande: ons aller baken!


Barst
16th September 2005, 04:04
Luc Van den Brande: "Pool is gewoon beter"


Luc Van den Brande (CD&V).De Pool Marek Antoni Nowicki is gewoon een sterkere kandidaat om commissaris voor de rechten van de mens te worden bij de Raad van Europa dan Marc Verwilghen. Dat zegt parlementslid en gewezen Vlaams minister-president Luc Van den Brande (CD&V), die donderdag in de bevoegde commissie van de Raad van Europa voor de Pool stemde, waardoor die net één stem meer haalde dan kandidaat Marc Verwilghen.

"Nowicki heeft meer ervaring"
"Ik heb niet tegen Marc Verwilghen gestemd", aldus Van den Brande donderdagavond in een reactie aan Belga. "Ik heb bij de evaluatie na de hoorzitting van de drie kandidaten zelfs enkele positieve elementen aangedragen over Verwilghen. De enige afweging die bij mij een rol gespeeld heeft is dat Nowicki meer ervaring heeft op het terrein. Hij is sedert 25 jaar bezig met mensenrechten en al 5 jaar VN-bemiddelaar in Kosovo", aldus Van den Brande.

"Ik heb dus in alle objectiviteit gestemd. De interpretatie die collega Goris aan de stemming geeft, laat ik volledig voor zijn rekening". De plenaire vergadering beslist op 4 oktober wie de functie in de wacht sleept. Het advies van de subcommissie is niet bindend. (belga)

Weblog HLN, 15/09/05 22u40

Barst
16th September 2005, 04:12
[FONT=Trebuchet MS]De heer Van den Brande heeft blijkbaar weinig last van een langetermijngeheugen: in de jaren negentig, toen de man Vlaams minister-president was en geen gelegenheid onverlet liet om zijn 'baas-Ganzendonkallures' in de verf te zetten, heeft hij zijn eigen broer 'gepistonneerd' als grote baas van de ARGO, de voormalige 'Autonome Raad voor het GemeenschapsOnderwijs'...

Ikzelf heb de twijfelachtige eer gehad deze laatste tot tweemaal toe 'live' te zien 'optreden in functie', en inderdaad: 'objectief' was er ongetwijfeld geen betere kandidaat... om zo protserig en hooghartig het 'onderwijsvoetvolk' systematisch te denigreren...

Van den Brande (x2)? Gebuisd, op alle vlakken![/FONT] :D :rolleyes: :mad: