PDA

Bekijk de volledige versie : Gents koppel wil verkochte baby terug

Anne Van den Bosch
27th November 2008, 17:17
26/11 Gents koppel wil verkochte baby terug
De natuurlijke ouders die hun kindje aan een Nederlands koppel hebben verkocht, willen baby J terug. Dat zegt hun advocaat Zouhaier Chihaou.

De Gentse moeder was volgens sommige bronnen eerst van plan om anoniem te bevallen in het Franse Rijssel. Mogelijk traden de weeën te snel in en kon ze niet meer zo ver rijden.

De vrouw beviel in het Gentse Jan Palfijn-ziekenhuis. Als het gerecht de baby weghaalt bij het Nederlandse koppel, willen de natuurlijke ouders hun kindje terug. Ze zeggen nu spijt te hebben van de verkoop.

De Gentenaars wilden van hun baby af wegens financiële moeilijkheden, waaronder gokschulden. Ze benadrukken dat het nu beter gaat en dat ze probleemloos kunnen zorgen voor een tweede kindje.

Internet
Een dag na de geboorte pikten de Nederlandse man en vrouw de baby op. De natuurlijke ouders hadden een viertal maanden daarvoor via internet kenbaar gemaakt dat ze het kindje meteen na de geboorte wilden afstaan voor een bedrag met 4 cijfers. De 'papa' uit Nederland schreef de baby valselijk in bij de burgerlijke stand.

De Nederlandse kinderbescherming wil dat de baby wordt geplaatst. Donderdag spreekt een rechter zich uit over de zaak.

BRON: GVA 26/11/2008

KRITIEK:
Ik viel vooral achterover toen ik las dat de baby verkocht werd voor een bedrag met 4 cijfers!! Ik heb geen flauw idee wat een adoptie kost, maar ik zou denken dat het toch om grotere bedragen gaat..
Op internet (http://www.kindengezin.be/KG/Themas/Adoptie/kosten_adoptie.jsp) vond ik dat de kosten tot €13 000 kunnen gaan.

Verder vind ik het 'raar' dat de ouders nu ineens toch voor het kindje kunnen zorgen. Uit gokschulden geraak je toch niet van de ene op de andere dag uit?

Anne

Believing Bart
27th November 2008, 21:14
Sorry, hoor, maar hier kan ik nu eens niet bij hé. Dit is nu echt een typevoorbeeld van uitspattingen in onze consumptiemaatschappij! En hoe verder je gaat, hoe schandaliger het wordt. Ik kan dit absoluut NIET begrijpen. Niet dat deze ouders hun kind verkopen, niet dat er ouders zijn die een kind willen kopen..

Is het geen schande dat er mensen zijn die er nog maar aan denken om hun kind te verkopen omdat ze financiële problemen hebben?

Is het geen schande dat er mensen zijn die er nog maar aan denken om een kind te kopen van andere mensen?

Uit te kiezen: Baby's!

En kijk vermits alles toch illegaal gebeurt, kunnen we daarna ons kindje toch gewoon terugeisen omdat het ONS kind is en de verkoop illegaal gebeurde! Waarom ook niet: baby hier, baby daar, baby overal. Want ondertussen is het kind opgevangen door de Nederlandse Kind en Gezin. Weg van de opvoeders, lang leve de tussenoplossing.

En daarna? Naar geen van beiden, want beiden schuldig aan mensenhandel! Hopla: nieuwe familie!

En binnen 15 jaar: Mama, waarom lijk ik niet op jou en op papa? Mama, ik heb eens op internet gezocht en daar stond iets over een verkocht baby'tje rond de tijd dat ik geboren was...

Hoeveel ben ik waard?

Tof leven, heel tof, proficiat ouders-handelaars!

Barst
27th November 2008, 22:53
[QUOTE=Believing Bart]Tof leven, heel tof, proficiat ouders-handelaars![/QUOTE]
Nou... wel iets cynischer dan we van jou gewoon zijn, maar met het oog op het 'gemarchandeerde' kind in kwestie zeker niet helemaal onterecht... :(