PDA

Bekijk de volledige versie : Helft gebruikers kan gsm of internet niet alleen instellen


MinkeVanHoof
20th November 2008, 02:49
De moderne technologie zorgt voor veel frustraties bij gebruikers, en problemen geraken slechts moeizaam opgelost. Dat blijkt uit het 'When Technology Fails'-onderzoek van Pew Internet & American Life Project bij ruim 2.000 Amerikanen, meldt Connexie. Bijna de helft van de ondervraagde gebruikers heeft hulp van een derde nodig om een nieuwe internetverbinding of een gsm in te stellen.

Problemen
Bijna 40 procent van de pc-gebruikers en 30 procent van de gsm-gebruikers geeft aan dat er het afgelopen jaar problemen waren met hun toestellen. 38 procent belt de klantenservice, 28 procent lost het probleem zelf op, en 15 procent krijgt hulp van vrienden. Zo'n 15 procent gaf het simpelweg op. Slechts twee procent van de door Pew ondervraagde consumenten zegt zijn technische probleem online te hebben opgelost.

Helpdesks
Volgens de onderzoekers is het contact met de helpdesk vaak frustrerender dan het eigenlijke probleem waarvoor men belt. Het duurt vaak immers lang eer je het probleem aan iemand kan voorleggen. Hierdoor raken consumenten ongeduldig en ontmoedigd, en dreigen ze het gebruik van de betreffende technologie zelfs te staken, zo waarschuwt Pew. (sam)

bron
De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/991/Multimedia/article/detail/492151/2008/11/18/Helft-gebruikers-kan-gsm-of-internet-niet-alleen-instellen.dhtml)

Ik moest toch wel eens lachen toen ik dit bericht las. Hoeveel keer mensen mij al gevraagd hebben om een probleem op te lossen of om in de familie gsm's in te stellen en dergelijke.
Slechts twee procent lost zijn problemen op door gebruik te maken van het internet, ik kan me inbeelden dat wanneer je bezig bent met je internet in te stellen dat het nogal moeilijk kan zijn om het internet hiervoor te raadplegen :D
Ik bel persoonlijk ook niet graag naar helpsdesks want meestal hang je eerst een half uur aan de telefoon en heb je dan iemand aan de lijn vertelt die me dingen die ik moet doen, dit zijn altijd dingen die ik al geprobeerd heb en het dus geen nut heeft om deze nog eens uit te voeren. Jammer genoeg luisteren ze hier niet altijd naar en dwingen ze mij nog eens om toch nog maar eens de modem 25seconden uit te trekken, terwijl ze gewoon op hun pc de aansluiting moeten herstarten.
Deze problemen gaan nog meer en meer voorkomen en je kan niet meer zonder bepaalde technologie dus deze gewoon niet meer gebruiken uit frustratie zie ik toch niet als oplossing. Dan vraag je toch gewoon een vriend of vriendin om je even te helpen ;)