PDA

Bekijk de volledige versie : Evelien Peeters


Evelien Peeters
17th November 2008, 22:18
Gisteren was er op het nieuws een item over een Mechelse kerk die wordt omgebouwd tot een hotel, genaamd 'Het patershof'. Ik kreeg er eigenlijk wel een naar gevoel bij toen ze de beelden lieten zien van een kerk die helemaal in kamers is opgedeeld met een hele staalconstructie. Het is niet het beeld dat je hebt van een kerk. Ik vind het echter wel een heel mooi initiatief. Het is nu eenmaal een feit dat de kerken leeglopen en er ook minder en minder jonge mensen geïnteresseerd zijn om hun leven te wijden aan God om priester te worden. Als ze dan van die kerken iets anders van kunnen maken, is wel heel mooi. Het is in ieder geval beter dan het te laten verkrotten want dan zou een stukje prachtige architectuur verdwijnen en eveneens ook een belangrijk deel van de geschiedenis.
Architecturaal gezien, ziet het er wel prachtig uit! Ik vrees wel dat een nachtje in de mooiste suite (onder het topje van de kerkentoren) en de andere kamers, voorzien van glasramen, een aangepast prijskaartje hebben :slash: .

Evelien Peeters
17th November 2008, 22:21
Nu heb ik het weer gedaan... Mijn naam als titel van mijn post genomen. Dit is niet de bedoeling. Mijn excuses. Het is duidelijk tijd om in bed te kruipen...