PDA

Bekijk de volledige versie : 28/10 Waarom vrouwen er altijd goed uitzien in het rood


Anne Van den Bosch
16th November 2008, 15:06
28/10 Waarom vrouwen er altijd goed uitzien in het rood
Uit onderzoek blijkt dat vrouwen door mannen als mooier en aantrekkelijker worden beschouwd wanneer ze in het rood gekleed gaan. Een dame in het rood zal ook vaker mee uit gevraagd worden én er zal meer aan haar gespendeerd worden tijdens het uitje.


Volgens onderzoekers aan de Universiteit van Rochester, in de Verenigde Staten, associëren mannen de kleur rood namelijk met seks.

Tijdens een aantal experimenten kregen mannen een foto te zien van een middelmatig aantrekkelijke jonge vrouw. Soms werd de rand van de foto veranderd, in andere gevallen varieerde de kleur van de outfit van de vrouw. De kleuren rood, blauw, groen, grijs en wit werden getest. Rood kwam telkens als aantrekkelijkste kleur uit de bus.

De mannen bleken een vrouw in het rood ook sneller mee uit te vragen. De mannen schatten dat ze ongeveer dubbel zoveel aan een vrouw in het rood dan aan eentje in het blauw zouden uitgeven.


BRON: http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/artikel.asp?art={2373369A-E079-4EF8-B287-2FDB6A51155B}

REACTIE ANNE: Boodschap voor alle ladies onder ons... Be dressed in red!
Ik moet inderdaad toegeven dat ik rood een sexy kleur vind. Zelf draag ik bij het uitgaan liefst zwart, maar in rood voel ik me ook op mijn gemak. Andere felle kleuren zijn niet altijd voor me weggelegd, dat hangt van mijn stemming af, maar zwart kan altijd!
Alleen de laatste uitspraak vind ik wel een 'serieuze uitspraak'.
Kunnen mannen dit bevestigen, dat ze dubbel zoveel uitgeven aan een vrouw in het rood dan aan een vrouw in het blauw!!!??

ambi-ann
25th November 2008, 18:30
Volgens de kleurenpsychologie (?) heeft rood de volgende psychologische betekenissen, die blijkbaar mannen prikkelen:
-Oersymbool: de oudere, geharde veldheer
-Emotioneel
-Passie en verlangen
-Fysieke energie
-Ik-gericht

(Bron: http://mens-en-samenleving.infonu.nl/psychologie/3967-kleurenpsychologie-betekenis-kleur-rood-oranje.html)


Nu: hoe zit het dan met de mannen die kleurenblind zijn? :)

DeygersEvelien
25th November 2008, 20:44
Eindelijk is het wetenschappelijk min of meer bevestigd. Rood is de kleur van de liefde, van de passie.. En welke man wil nu geen vrouw die geassocieerd wordt met passie. Ik ben iemand die redelijk bleek is, dus een fel kleurtje staat mij net iets beter dan wit of zwart. Ik draag graag rood en ik sta er volgens sommigen ook wel goed mee. Ik weet uit ervaring en die van anderen dat onze mannelijke medemens vrouwen graag in het rood gekleed zien gaan. Dus de uitkomst van dit onderzoek, daar vind ik niet veel nieuws aan. Ik vind het wel fijn dat het nu bevestigd is.
Dat mannen dubbel zoveel geld willen uitgeven aan vrouwen in het rood, lijkt volgens mij ook wel overdreven gesteld.
Vrouwen op zoek, kunnen alleszins de proef op de som nemen ;).

Karolien Theys
25th November 2008, 20:45
Dju! Ik sta echt niet met rood e..
Ik geloof er eigenlijk ook weinig van! Ik denk dat het ook veel
uitmaakte hoe die vrouw eruitzag die deze kleur droeg..

karenwolput
26th November 2008, 00:31
[QUOTE=ambi-ann]


Nu: hoe zit het dan met de mannen die kleurenblind zijn? :)[/QUOTE]

Ann, hoe komt het dat ik zonder kijken wist dat dat van u kwam? :) Maar Sixpackers + Karolien, we zullen de proef op de som nemen en tijdens onze volgende reflex-party ons uitdossen in het rood... We zullen zien wat er van komt :)