PDA

Bekijk de volledige versie : 3 doden bij crash vliegtuigje in huis in Zuid-Spanje


DassenPeter
4th September 2005, 21:15
In het zuiden van Spanje is zaterdag een klein vliegtuigje gecrasht. Daarbij vielen drie doden, onder wie een moeder met baby.
Het toestel, een Casa-101 van het Spaanse leger, crashte in een huis, waarbij de piloot het leven liet. Twee inwoners, een 30-jarige vrouw en haar 8 maanden oude baby, overleefden de klap niet.
Volgens de eerste gegevens zou het vliegtuig voor de crash te laag gevlogen hebben. En de Spaanse minister van Defensie bevestigde dat het vliegtuig buiten de voorgeschreven vliegroute vloog.


Gazet Van Antwerpen

DassenPeter
4th September 2005, 21:20
Deze crash kan wel het gevolg zijn van een menselijke fout, toch valt het op dat er enorm veel vliegtuigongelukken gebeuren deze vankantie.
Misschien heeft dit te maken met de onze economie die achteruit gaat, waardoor de vliegtuigmaatschappijen goedkoper vliegtuigen moeten maken, of besparen op andere zaken zoals bv. onderhoud.
Of bv. piloten die extra chifts moeten kloppen. Alles heeft met mekaar te maken.
En de toenemede concurrentie doe er zeker geen goed aan. De prijzen van de vliegtuigtickets gaan dan misschien wel omlaag, maar de kwaliteit ook.
Ik betaal graag wat meer om toch veiliger te kunnen vliegen.
Een strengere controle op de kwaliteit van vliegtuigen kan ook een oplossing zijn.
Kortom, ik denk wel eens na als ik volgend jaar nog eens moet vliegen.