PDA

Bekijk de volledige versie : Mannen huwen liever met brunette dan met blondine


Smits.Diede
30th October 2008, 14:04
Volgens een onderzoek bij 3.000 Britse mannen verkiezen mannen een bruinharige vrouw boven een blondine voor een standvastige relatie. Blondines zijn wel leuk, maar niet als het serieus wordt.

Bijna één of vijf mannen vindt blonde dames sexier dan brunettes, de helft geeft zelfs toe dat ze ooit een relatie had met een blondine, zo blijkt uit de enquête.

Maar als het op trouwen en settelen aankomt, voelt meer dan de helft van de mannen zich toch beter bij een bruinharige. Brunettes zijn namelijk betrouwbaarder en verstandiger. Ze slagen er ook beter in om het huishouden te regelen.

'Vaak wordt gezegd dat mannen blonde vrouwen verkiezen omdat die meer plezier maken en omdat het hun status bevordert als ze met hen uitgaan', zegt Andrew Collinge van de gelijknamige hairstylist uit Liverpool die het onderzoek uitvoerde.

'Maar met het oog op een huwelijk zien mannen toch liever een vrouw met bruine haren. Dat is verrassend. Ik dacht dat de keuze blond-bruin achterhaald was en dat mannen moderner zijn geworden. Het onderzoek toont in elk geval aan hoe belangrijk mannen een eerste indruk op basis van uiterlijk vinden', besluit Collinge.
vdy (Telegraph.co.uk)

Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF30102008_039

Bram Jacobs
30th October 2008, 15:13
Oké, ik denk dat het wel eens kan kloppen maar we mogen ook niet vergeten dat niet alle blonde vrouwen dom zijn of minder in dit en dat.
Er zijn ook brunettes die domme dingen doen of zeggen.
Waarschijnlijk hebben de Britse man een voorkeur om met brunettes te trouwen en leeft er onder hun nog het idee van de domme blondjes.
Als ik nu rond mij kijk zijn er genoeg blonde meisjes die al een vele langere relatie hebben dan bruine.

Dat is net hetzelfde zoals ze zeggen dat vrouwen eerder kiezen voor mannen die groter zijn dan hen en later dan toch trouwen met een iets kleinere man.
De vrouwen moeten bij hun eerste liefdes het gevoel krijgen dat hun vriend hen kan beschermen,
en dat is dan het geval bij grotere mannen.
Maar kleinere mannen zouden dan weer betrouwbaarder zijn. Dit alles heb ik uit mijn cursus Gedragswetenschappen van het 3e jaar secundair onderwijs, dus ik veronderstel dat alles daaruit klopt.

Jente.Roosenbroeck
30th October 2008, 16:41
Goed nieuws voor mij dus ;)
Ik denk wel dat dit ergens kan kloppen.
Blondines worden namelijk sneller aanzien als "sexyer" , "stoot", ...
Maar wat gezegd werd van dommer etc. ben ik het niet eens. Je hebt zowel domme blondines als brunettes.

Deze enquête versterkt gewoon een veronderstelling maar bewijst niets.
Trouwens.. Iedereen is verschillend.

Karenoris
11th November 2008, 13:36
Ik vind het gewoon een hoopje gezever!
Maar ik ben dan ook een domme blondine die zich niet kan settelen en toch niet weet waar ze het over heeft :rolleyes:

Wat heeft de haarkleur nu te maken met hoe trouw iemand is?!
Als ik morgen mijn haar bruin kleur, gaat mijn vriend echt niet het gevoel hebben dat ik nu betrouwbaarder en serieuzer ben.

Zoals al meerdere keren gezegd is: haarkleur heeft volgens mij bitterweinig te maken met intelligentie, betrouwbaarheid, verantwoordelijkheidsgevoel ...

Jill Wuyts
12th November 2008, 00:40
[QUOTE=Smits.Diede]
Maar als het op trouwen en settelen aankomt, voelt meer dan de helft van de mannen zich toch beter bij een bruinharige. Brunettes zijn namelijk betrouwbaarder en verstandiger. Ze slagen er ook beter in om het huishouden te regelen[/QUOTE] Toeval? Ik ben "brunette" en voldoe aan deze eigenschappen :champa:. Hihi nee, het is inderdaad maar een onderzoek dat "nog" niet wetenschappelijk bewezen of onderbouwd is. Het is leuk om te lezen (zeker als brunette :D ) maar ik denk niet dat we er voorlopig al te veel belang aan mogen hechten. Een relatie moet klikken, opkomen voor elkaar, elkaar graag zien en een gevoel van veiligheid en geborgenheid bieden. Ik denk niet dat dit bepaald wordt door de haarkleur.