PDA

Bekijk de volledige versie : Sumo-baby 5,8 kilo


Gerinckx Lieselotte
22nd October 2008, 10:06
'Sumo-baby' van 5,8 kilo


[IMG]sumo baby Harlem naast baby Liam Dalton, die een 'normaal' gewicht heeft van 3,6 kilo.Amper drie dagen oud is baby Harlem Bailey en hij wordt nu al aangezien als een toekomstige 'front-row forward' of een basketbalspeler. De kersverse 'Sumo-baby' woog liefst 5,8 kilogram en mat net geen 60 centimeter toen hij ter wereld kwam.

Dat gebeurde overigens op geheel natuurlijke wijze, in het Maitland Hospital in de New South Wales in Australië. Harlem was te zwaar voor de standaard weegschalen van de materniteit, te groot voor de pampers. Hij draagt kledij voor baby's van zes maanden oud. Hij hangt een uur aan de borst.

De trotse ouders zijn Maryann Barusic en Justin Bailey. "Ik was zo dik", vertelt Maryann. "Veel dikker dan bij mijn andere baby's. Het was niet echt comfortabel. Mijn vorige spruit woog 4,3 kilo bij de geboorte."

Mama en papa zagen even voor de bevalling de Harlem Globetrotters bezig. Vandaar de naam van de - euh - kleine. (jv)

HLN 21/10/08 15u57

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/459862/2008/10/21/Sumo-baby-van-5-8-kilo.dhtml

Sanne Wauters
22nd October 2008, 18:39
Dat moet me toch wel een héél pijnlijke bevalling geweest zijn.
Als vrouwen die kinderen van 3 kilo op de wereld brengen al zeggen dat ze een 'zware' bevalling achter de rug hebben.
Hoe noemen we dit dan?
En dan moet je maar eens proberen om 1 uur lang 5 kilo rond te dragen.
Bij deze ouders zal een buggy zeker welkom zijn.

Eveline.Vanderheijden
22nd October 2008, 18:56
hij wordt nu al aangezien als een toekomstige 'front-row forward' of een basketbalspeler

Ik vind het erg dat men deze 'eigenschappen' al gaat plakken op het kind. Dit kind heeft nog een heel ontwikkelingsproces te gaan. Men kan toch niet beoordelen op het geboortegewicht van iemand, hoe die persoon later gaat zijn. Wat als het kind binnen 20 jaar 1m60 is en maar 50 kg weegt? Gaan ze hem dan nog zien als 'hij die basketbalspeler moet worden'? Het geboortegewicht heeft geen invloed op het gewicht of vetpercentage van kinderen later...

Natalie Docx
24th October 2008, 13:54
Echt wel zwaar en groot voor een baby. Maar uiteindelijk beter zo dan een baby die te klein is en te weinig weegt.

lottevangorp
27th October 2008, 09:45
[FONT=Trebuchet MS]Amai, petje af voor de mama!! :shocked:
Een baby van bijna 6kilo op de wereld zetten is niet niks.
Maar het is inderdaad zo dat de baby beter 2 kilo meer kan wegen dan 2 kilo te weining.[/FONT]

Ellen Brosens
21st December 2008, 11:22
proficiat voor die moeder. Het is altijd beter dat u kind iets zwaarder weegt dan iets te weinig. Maar ik denk dat je dit als ouders ook niet verwacht. Ik denk dat je dan toch verschiet.

Kim Verlooy
21st December 2008, 17:06
Het is spijtig dat men al zegt dat hij die sporten zou moeten gaan doen omdat hij er waarschijnlijk goed in gaat zijn. Dat vind ik in feite ook al een domme uitspraak. Het is niet omdat je zeer groot bent dat je met de NBA kan meespelen of dergelijke

vincentvangrootel
24th December 2008, 15:05
Eerst en vooral, Petje af mama van de baby!
Volgens mij was het geen pretje! Dus Chapeau!
Vervolgens, waarom Sumo-baby? Waarom niet Kogelstoot-baby?! Waarom al eigenschappen op het kind plakken als het zelfs nog niets kan. Voor hetzelfde wordt deze baby de nieuwe magere hein. Wie zal het zeggen?!
Ik ga volledig akkoord met de mening van Kim. Het is niet omdat je groot bent dat je moet basketballen, kijk naar mij ik volleybalde nog tot twee jaar terug :D

Charlot Michiels
31st December 2008, 17:27
Allereerst proficiat aan mama Maryann Barusic!
Mijn moeder vertelde me dat mijn geboorte niet gemakkelijk was omdat ik zo zwaar was wat moet deze vrouw dan zeggen.
Ik woog 4,3 kg en mocht mijn hobby zelf kiezen dus waarom zou deze baby van 5,8 kg niet mogen kiezen welke sport hij later wil beoefenen?