PDA

Bekijk de volledige versie : Weerspannige verdachten slaan agent ziekenhuis in


Bram Jacobs
19th October 2008, 14:10
Drie jonge mannen hebben zaterdagavond bij een politiecontrole een agent van de zone Brussel-Zuid (Anderlecht / Sint-Gillis / Vorst) het ziekenhuis in geslagen. De man is enkele dagen werkonbekwaam, maar slaagde er samen met zijn collega toch in het drietal in te rekenen.

Het drietal zat in een wagen op het parkeerterrein van een supermarkt langs de Tweede Legerlaan in Vorst. Voorbijgangers vonden hun aanwezigheid verdacht en verwittigden de politie. Toen een patrouille van twee agenten ter plaatse kwam, zagen die donkere handschoenen en een hamer in de wagen liggen.

De agenten probeerden daarop de drie in te rekenen maar die lieten dat niet zomaar gebeuren en gingen de agenten te lijf. Een van de agenten kreeg zware klappen en is enkele dagen werkonbekwaam, maar de beide agenten slaagden er toch in de drie verdachten te overmeesteren.

Die werden geïdentificeerd als de 24-jarige Safouane, de 25-jarige Tristan en 20-jarige Younes. Ze waren al gekend door de politie, Younes onder meer voor diefstallen en inbraken.

Sofie.Moereels
19th October 2008, 14:23
Dit is heel erg, maar wat is jouw mening hierbij?

Vind je dat de politie meer middelen ter beschikking moet krijgen om dergelijke incidenten te voorkomen? Of denk je dat dit niet te voorkomen valt?

Mijn mening:
Dit zijn incidenten die je in het nieuws zal blijven tegenkomen. Geen mens kan iets dergelijks voorkomen.
Want ALS de agenten geweten hadden dat het zo uit de hand zou lopen, DAN zouden ze vast en zeker versterking gevraagd hebben.
Maar ze zullen de situatie onderschat hebben waardoor dit incident plaatsvond...
Te voorkomen, denk je? Ik weet het niet.

Bram Jacobs
19th October 2008, 23:27
:doh: Goed opgemerkt!!

Mijn mening sluit bijna volledig aan bij die van jouw, zulke incidenten zijn bijna niet te voorkomen. Maar misschien zou men de agenten er meer op moeten trainen zulke situaties beter in te schatten. Ik vind dat als agenten al een hamer en handschoenen zien liggen, toch eens eerst twee keer moeten nadenken voor ze actie ondernemen.