PDA

Bekijk de volledige versie : 44-jarige vader krijgt 10 jaar cel voor incest


Jolien Willems
1st October 2008, 15:51
De correctionele rechtbank van Veurne heeft een 44-jarige man uit Oostduinkerke tot 10 jaar cel veroordeeld voor het jarenlange seksueel misbruik van zijn eigen kinderen, stiefkinderen en een pleegkind. De man moet 50.000 euro schadevergoeding betalen aan het pleegkind, dat eveneens zijn petekind is.

De man vergreep zich een tiental jaar geleden aan zijn eigen kinderen, drie zoontjes die toen nog maar 8, 9 en 11 jaar oud waren. Hij misbruikte ook zijn petekind voor het eerst op 12-jarige leeftijd. Ruim tien jaar lang moesten de kinderen haast dagelijks zijn seksuele driften ondergaan.

"De maatschappij moet beschermd worden tegen deze pervert voor wie geen enkele therapie kan helpen en die geen schuldbesef of normbesef heeft. De kans op recidive is meer dan waarschijnlijk", motiveerde de rechtbank de maximumstraf van 10 jaar. (belga/bdr)
bron: http://hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/435720/2008/10/01/44-jarige-vader-krijgt-10-jaar-cel-voor-incest.dhtml
01/10/08 13u59

liesel.vertommen
1st October 2008, 16:36
Ik vind het goed dat die man de cel in vliegt, maar ik vind 10 jaar te weinig. Zo'n mensen zouden ze van mij levenslang moeten geven. Misschien houden die kinderen er wel een trauma of iets dergelijks aan over! En wat als die man terug vrij komt! Het is niet gezegd dat hij het niet nog een keer zou proberen. Ik vind dus echt dat hij een te milde straf heeft gekregen!

Ellen Brosens
5th October 2008, 16:39
Het is gewoon te erg wat die kinderen door hebben moeten staan. Ik snap niet dat je dat je eigen kinderen en je peetkind aan kan doen. Ik word er gewoon niet goed van. Het is gewoon schandalig dat hij maar tien jaar celstraf krijgt, hij verdient levenslang voor mijn part. Die kinderen moeten de gevolgen van zijn daden ook levenslang meedragen, zij zijn getekend voor het leven. Waarom zou hij dan na 10 jaar vrij mogen komen. Ik vind dat hij dat niet verdiend, het is ook niet eerlijk tegen over de kinderen die dit hebben moeten doorstaan. Hoe moeten zei zich wel niet voelen als ze weten dat de dader terug op vrije voeten loopt. Het is nog niet duidelijk wat hij gaat doen als hij terug vrij is, wie weet begint hij dan terug op nieuw. Ik vindt 10 jaar gewoon veel te weinig, zijn straf mocht zwaarder zijn naar gelang de daad die hij gedaan heeft.

valerie caers
6th October 2008, 17:28
In België kan precies alles! 10 jaar? Schandalig! Als de man zich nu nog voorbeeldig gedraagt in de gevangenis mag hij waarschijnlijk al na 1/3 van zijn straf vrij? Is dit gerechtigheid? Als je weet dat de kinderen hier waarschijnlijk levenslang mee rondlopen!Die kinderen hun leven is om zeep en meneer komt er met een TE lichte straf vanaf. Dit is een slag in het gezicht van de slachtoffers. Denk je dat ze dit vergeten zijn na 3.5 jaar? De man verdient levenslang!Ik ben tegen de doodstraf he, maar dit is toch een geval waar je toch eens twee keer over nadenkt hoor!

dominiquevandevliet
13th November 2008, 21:43
10 jaar cel? Niet te geloven. De slachtoffers dragen deze gruwelijke feiten voor de rest van hun leven mee. En die 10 jaar celstraf moet dit dan "compenseren"? Deze man hoort voor de rest van zijn leven achter slot en grendel!
En het treurige is dat zoiets énorm vaak gebeurd. Hoeveel gezinnen zouden er niet zijn met 'dat geheim'? Talloze slachtoffers van verkrachting en incest die dit verzwijgen uit angst de naam 'Het slachtoffer van...' opgeplakt te krijgen.
Een stevige aanpak is vereist. De straffen MOETEN zwaarder worden. Mensen moeten hieruit leren!

jelledebelder
14th November 2008, 17:38
We hebben het er daarstraks nog tijdens RZL over gehad: 'is het nog normaal dat iemand die incest pleegt dezelfde straf krijgt dan een persoon die iemand op de grond doodschopt?'
Persoonlijk vind ik voor beide misdrijven de strafmaat ongeschikt.
Iemand die de ziekelijke drang heeft om de eigen kinderen, stiefkinderen en pleegkinderen seksueel te misbruiken, moet simpelweg (voor een geruime, onbepaalde tijd) weg uit de samenleving. Let wel dat zulke persoon niet thuishoort achter de tralies. Hij dient een uitgebreide behandeling te krijgen binnen een psychiatrische inrichting. Hij heeft een ziekelijke drang die hijzelf niet kan stoppen zonder psychiatrische hulp. Waarschijnlijk is hij zich niet bewust van de misdaden die hij pleegt, waardoor hij het niet nodig acht ze te voorkomen.
Terwijl een persoon die iemand vrijwillig op de grond doodtrapt (door er blijvend op te trappen) echt wel het besef heeft van de misdaad die hij pleegt. Een straf van minstens 25 jaar cel mag niet als overdreven worden beschouwd voor zulke zieke daden. De doodschopper is wel degelijk geestelijk gezond waardoor hij de volledige verantwoordelijkheid draagt.

Anne Van den Bosch
16th November 2008, 14:26
Ik ben het met ieder van jullie eens!
10 jaar voor deze daden is echt veel te weinig. Te meer omdat de kans dat die man inderdaad vroeger vrijkomt, groot is. Wie komt er tegenwoordig niet vervroegd vrij? En wat wordt er bij ons als levenslang beschouwd? Als zo'n misdaden nu eens echt en grondig zouden worden aangepakt, dan zouden mensen misschien 2 keer nadenken voordat ze zulke daden uitvoeren. Het is tegenwoordig veel te gemakkelijk om schade (zowel mentaal, fysiek, psychologisch, materieel, ...) te berokkenen zonder er daadwerkelijk voor te boeten !!!

lottevangorp
17th November 2008, 14:32
[FONT=Trebuchet MS] :eek: Ik ben even moeten bekomen na het lezen van dit bericht!!
Waar gaat het toch met onze maatschappij naartoe???
Een man die zulke gruwelijke feiten pleegt zou minstens 20-30jaar in de cel moeten zitten!!
En wat ben je achteraf met die schadevergoeding?? Zulke schade valt niet te vergoeden.[/FONT]

Jill Wuyts
19th November 2008, 01:42
Na even googlen, blijkt dus dat de meeste straffen qua misbruik liggen rond de 3-4 jaar. De slachtoffers moeten deze afgrijselijke gebeurtenissen heel hun leven met zich meedragen. Het is een wat mij betreft een grote schande, wanneer komt er dan gerechtigheid? Zulke mensen moesten ze levenslang weg steken, en wat mij betreft moeten ze in zulke personen niet al te veel staatsgeld meer investeren.

Dat idee maakt me dan ook ziek, dat wij als (hard) werkende burgers nog een deel van ons loon moeten afstaan aan zulke *** !

Ellen Bolckmans
10th December 2008, 15:27
10 jaar... Het gaat er gewoon over. Zoals de meeste al hebben vermeld en waar ik volledig met eens ben. De kinderen dat zoiets meemaken, nemen dit hun helen leven mee. Wanneer deze man uit na max. 10 jaar weer uit de cel komt, gaat hij verder met zijn leven. Sorry maar dit begrijp ik echt niet. Hij verdient sowieso levenslang.
Ik vind het schandalig dat voor sommige incidenten enorm veel celstraf wordt gegeven en dan voor zoiets gruwelijk, 10 jaar. Alsjeblief zeg. Zoiets kan niet!

Karenoris
10th December 2008, 18:51
Iemand die zo iets doet, die denkt totaal anders als ''normale'' mensen.
Na 10jaar gaat hij niet ineens beseffen dat wat hij gedaan heeft ontzettend fout is. Ik ga er ook mee akkoord dat 10 jaar niet overeenstemt met wat de kinderen geleden hebben en voor de rest van hun leven moeten meedragen.

Billy Bosmans
24th December 2008, 18:38
Tien jaar lang is veel te kort voor iemand die 4 kinderen voor 10 jaar bijna elke dag seksueel heeft misbruikt. Ze zijn geestelijk beschadigd waarvan ze waarschijnlijknooit meer van kunnen herstellen. En dan dat beest voor 10 jaar in de cel steken, levenslang moet hij krijgen (minstens).

Iemand als dat is niet normaal, maar ik vraeg me af hoe hij op zoiets is gekomen en dan het nog doen ook.

Moors_Nathalie
31st December 2008, 14:14
10 jaar ... maar de kinderen hebben levenslang ...

Sanne Van der borght
31st December 2008, 14:41
Tien jaar cel is echt veel te weinig. De kinderen hebben trauma's voor het leven, en ik denk dat zij ook willen dat hij langer zit omdat zij anders toch in angst leven. Ook al doet hij het bij hen niet meer, hij kan het dan nog altijd bij andere kinderen doen. Zou hij er na tien jaar echt al spijt van hebben en beseffen dat dat fout van hem was? Ik heb daar mijn twijfels bij. Bij zo'n mensen is er psychisch altijd toch wel iets mis en ik denk niet dat dat zo snel geneest...

Gerinckx Lieselotte
31st December 2008, 14:48
Tien jaar is inderdaad veel te weinig. Ik vind dat je zo'n "vaders" niet hard genoeg kunt straffen. De kinderen zijn voor hun leven getekend.

fretn.1992
16th May 2014, 11:49
Bedankt voor jullie steun allemaal ik ben het peterkind
En alle dagen is het een strijd tegen deze beelden die alle dagen
Komen opdagen
Zonder te spreken van nachtmerries
Maar dankzij de steun die jullie mij geven ga ik sterk door het leven