PDA

Bekijk de volledige versie : Binnenlandse Zaken: een 'rekbaar begrip'??


Barst
25th August 2005, 01:01
Patrick Dewael heeft affaire met Greet Op de Beeck


BRUSSEL - Minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael gaat scheiden. Hij heeft al enkele maanden een relatie met VRT-radiojournaliste Greet Op de Beeck. Dat hebben Dewael en zijn echtgenote Marleen Van Doren woensdagavond gezamenlijk meegedeeld.


Dewael en zijn echtgenote kwamen naar eigen zeggen een tijd geleden tot de vaststelling ,,dat het beter zou zijn om hun huwelijk te beëindigen''.
,,Omdat ik enkele maanden geleden in een relatie ben gestapt met Greet Op de Beeck, zie ik mij genoodzaakt een publieke mededeling uit te geven. Sinds het begin van deze relatie hebben zowel Greet Op de Beeck als ikzelf in ons beider beroepsbezigheden de nodige afstand gehouden. De VRT-hoofdredactie werd enkele weken geleden ingelicht'', zo luidt de mededeling, die volgens de woordvoerder van Dewael ook door de radiojournaliste werd goedgekeurd.

Dewael spreekt zijn waardering uit voor de media die het privéleven van politici respecteren , maar betreurt dat ,,sommige'' media dat niet doen. Hij beklemtoont dat ,,zijn echtgenote en kinderen, die nooit gekozen hebben voor een publieke rol, hierdoor geraakt worden''.

De minister zegt nog te hopen dat iedereen ,,het nodige respect kan opbrengen voor ons privéleven''. ,,Wij zullen dan ook geen verdere commentaar op deze persoonlijke gebeurtenissen geven'', zo besluiten de minister en zijn echtgenote hun gezamenlijke communiqué.


Weblog DS, 25/08/2005 - belga - llc

judithgielens
25th August 2005, 12:16
man, man man! ik krijg het tegenwoordig toch wel van dat zogenaamd "nieuws"
dit is nu echt geen nieuws waar ik elke dag de krant voor online ga lezen hoor!
als ik morgen een nieuw lief heb, dan staan de kranten daar toch ook niet vol van?
wat is dat tegenwoordig toch?
ofwel is iedereen gewoon "mediageil" en doen ze alles om ook maar in het nieuws te kunnen komen
ofwel gebeurt er nix meer in onze wereld(wat mij toch wel zou verbazen!)
binnenkort kunnen we de kranten al bij in de rekken van de roddelbladen gaan zetten!

katleen
25th August 2005, 14:28
ik sluit mij aan bij Judith! Dit hoort echt ni in de krant hoor.. dat interesseert mij ook ni met wie welke minister een affaire heeft :)

Kenny
25th August 2005, 17:42
Ik ben het, zoals gewoonlijk :D, niet eens met de dames boven mij.

Als een minister een affaire heeft met iemand, dan kan me dat natuurlijk maar matig boeien... maar als de maitresse, zoals in dit geval, een prominent journalist is, dan stel ik mij toch de vraag of we: "Sinds het begin van deze relatie hebben zowel Greet Op de Beeck als ikzelf in ons beider beroepsbezigheden de nodige afstand gehouden." zomaar moeten geloven.

Het is natuurlijk niet de eerste keer dat een journalist na een tijdje de politiek ingaat met het gevolg dat hij, gelukkig, uit de journalistiek stapt... maar dat is hier dus niet het geval.

Geloofwaardigheid Greet Op de Beeck: 0.0 ... daar denk ik aan als ik haar nog eens op tv zie.

Barst
26th August 2005, 01:03
Veel ,,hits'' voor Dewael


BRUSSEL - Geen verhaal werd de voorbije dagen vaker gelezen dan dat over de relatie tussen minister Patrick Dewael en journaliste Greet Op de Beeck. Toch vinden veel lezers dergelijke verhalen ,,een kwaliteitskrant onwaardig''.


Moet deze krant berichten over de relatie tussen een minister en een journaliste? Zowat drie vierde van de bezoekers van onze internetpoll vond gisteravond van niet. Slechts één vierde vond dat de media wel moeten berichten over het privé-leven van politici.

Ook op het internetforum van De Standaard struikelden heel wat lezers over de berichtgeving. Het feit dat de ministeriële relatie meteen een poll waard was en dat de krant er vandaag dieper op ingaat, wordt De Standaard door sommigen eveneens kwalijk genomen.

Toch interesseert hetzelfde berich blijkbaar zeer veel mensen. Gisteravond om acht uur hadden al 50.812 unieke bezoekers het artikel over Patrick Dewael en Greet Op de Beeck aangeklikt. Ter vergelijking: andere ,,grote hits'' in deze nieuwsarme dagen - zoals de terugkeer van de pianoman - waren 20.239 hits waard.


26/08/2005 (bbd)

©Copyright De Standaard

Barst
26th August 2005, 01:06
[FONT=Trebuchet MS]Overigens heeft Greet Op de Beeck vandaag in een persmededeling laten weten aan al haar VRT-functies te verzaken...[/FONT]